۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
تعداد بازدید: ۴۹۳۰۱۹
استعفای آقای عشقی یک اتفاق مثبت برای بازار سرمایه است، اصولا این استفعا باید پذیرفته شود.
کد خبر: ۳۶۸۰۱

یک بحران بزرگ به نام ارزش افزوده صفر/ مدیران بورس نقش اصلی را در این بحران دارند

استعفای عشقی یک اتفاق مثبت برای بازار سرمایه/ دوران سیاه بازار به اتمام می‌رسد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، طی سه سال گذشته بازار سرمایه وضعیت خوبی را به خود ندید به طوری که پی در پی با نوسانات منفی روبه‌رو شد. در این راستا تمامی کارشناسان از این وضعیت بورس انتقادات بسیاری داشتند.  

برزو حق شناس، کارشناس بازارهای مالی گفت: دوران آقای عشقی یکی از ضعیف ترین دوران های مدیریتی سازمان بورس بود چرا که مدیر بسیار ضعیفی بودند و برای دفاع از منافع سهامدار که یکی از وظایف تعریف شده رئیس سازمان است هیچ کاری نکردند و هم اکنون در شرایطی قرار گرفتند که مجبور شدند استعفا دهند وگرنه تمایلی به استعفا نداشتند. به نظر بنده سوای بحث متغیرهای کلان اقتصادی این استعفا به نفع بازار سرمایه است؛ امیدوارم آقای همتی که فرد کاربلدی هم هستند یک رئیس خوب و شخصی را که توانایی مدیریتی دارد برای بازار سرمایه انتخاب کنند. به نظر می‌رسد این استعفا پذیرفته خواهد شد و دوران سیاه بازار سرمایه با رفتن آقای عشقی به اتمام می‌رسد. 

آقای عشقی در اجرای فرمان‌هایش موفق نبود و نتوانتست قوانین را به تصویب برساند و اجرا کند. قطعا با این استعفا موافقت خواهد شد چرا که عملکرد ایشان زیاد مطلوب نبوده است.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: آقای عشقی باید زودتر از این استعفا می دادند، قبل از اینکه حاشیه‌ها ایجاد شود اینگونه هم برای خودشان بهتر بود هم برای بازار. باتوجه به جوی که در میان فعالین بازار ایجاد شده استعفای آقای عشقی پذیرفته خواهد شد اگر هم موافقت نشود با یک فاصله کوتاه قطعا این اتفاق رخ خواهد داد. 

حسن حسین‌نیا، دیگر کارشناس بازار سرمایه گفت: استعفای آقای عشقی یک اتفاق مثبت برای بازار سرمایه است، اصولا این استفعا باید پذیرفته شود.

امیر کاویان، فعال بازار سرمایه بیان کرد: به نظر بنده با استعفای آقای عشقی موافقت خواهد شد چون بورس در طی سه سال گذشته روند مثبتی نداشته است و الزام مناسبی هم برای خروج از وضعیت نامناسب انجام نشد.

مجید گودرزی، کارشناس اقتصادی مطرح کرد: آقای عشقی در اجرای فرمان‌هایش موفق نبود و نتوانست قوانین را به تصویب برساند و اجرا کند. قطعا با این استعفا موافقت خواهد شد چرا که عملکرد ایشان زیاد مطلوب نبوده است. هنوز هم هستند شرکت‌هایی که ارزیابی نشده‌اند و تمام شاخص‌های بورسی ما غلط است پس بروزرسانی داده‌ها می‌تواند کمک بسیار کند. متاسفانه هم اکنون با یک بحران بزرگ به نام ارزش افزوده صفر مواجه هستیم که مدیران بورس نقش اصلی را در این بحران دارند.

براساس این گزارش حالا باید دید اعضای شورای عالی بورس طی امروز عصر با استعفای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس موافقت خواهند کرد یا خیر؟

برچسب ها: سازمان بورس مجید عشقی بازار سرمایه ارزش افزوده بورس کارشناس اقتصادی بحران
ارسال نظر
آخرین اخبار