به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نشست هماندیشی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت، دکتر حسین کرمانپور با اهالی رسانه آغاز شد.
کرمانپور در ابتدا گفت: دو کلید واژه اصلی در این دوره وجود دارد یکی طبق فراخور صحبتهای آقای پزشکیان، وفاق ملی است یعنی غیر سیاسی رفتار کردن در زمانی که هستیم. موضوع دیگر اینکه آقای پزشکیان در نظر دارند از کارشناسان استفاده شود امیدوارم این موضوع فقط چپ و راست نباشد یعنی باید سفره وفاق را گسترش داد تا هرکسی میتواند کار کارشناسی انجام دهد. سعی میکنیم در دوره تصدی طبق این دو واژه یپش رویم و عمل کنیم.
وی افزود: آنچه که فکر میکنیم این است که باید یک رسانه قوی در حوزه سلامت داشته باشیم؛ متاسفانه خبرنگار سلامت برخی از خبرگزاریها در نقطه قوت نیست مثلاً اقتصادی و سیاسی آنها بهتر است با اینکه بحث سلامت همتراز با امنیت است. جایگاه خبرنگار بسیار اثرگذار است پس باید تلاش کنیم باهم کار کنیم تا هردو همدیگر را تقویت کنیم. رسانه مکتوب یک مقداری در حاشیه رفته و باید تقویت شود.
سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در این نشست به چند نکته مهم اشاره خواهم کرد یکی دقت و صحت اطلاعات است؛ هم اکنون دنیای رسانههای سلامت برخلاف امنیت پر از اطلاعاتی است که به مردم ضربه میزند. اگر شما اصحاب رسانه با کمک ما به کسانی که خبر اصلی تولید میکنند، وصل شوید میتوانید اطلاعاتی منتشر کنید که اطلاعات اصلی باشند تا اینکه فیکها جمع شوند به بیان دیگر باید در تولید خبرهایی که سنخپذیر است دقت لازم داشته باشیم.
کرمانپور به نکته دوم اشاره و بیان کرد: نکته دوم شفافیت و وضوح است؛ هرچه در سلامت پیچیدهتر صحبت شود، وضعیت وخیمتر خواهد شد پس باید به زبان ساده صحبت کرد چرا که مردم زبان ساده، بیآلایش و بسیار روان را میپذیرند. در کل تلاش کنیم در بیان موضوعات خبری سلامت به سمت خوبی پیش رویم تا مردم آن را بهتر درک کنند.
وی افزود: نکته سوم به موقع بودن است؛ متاسفانه از قدیم پزشکان و جامعه سلامت در همکاری با خبرنگاران رفتار مناسبی ندارند، این بداخلاقیها وعدم دسترسی باعث میشود به موقع خبر منتشر نشود و اینطور به یک قشری از جامعه آسیب میزند. مثلا در تزریق واکسن آنفولانزا وقتی به موقع اطلاعات گذاشته نشود بخشی از زمان افراد هدر میرود و آن تاثیر مناسب را نخواهد گذاشت.
سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: نکته بعدی استفاده از رسانههای مختلف است؛ خوشبختانه بسیاری از رسانههایی که اکنون هستند چندرسانهای هستند. اگر در حوزه سلامت یک خبر مهم داشته باشیم باید در زاویههای مختلف توزیع شود چرا که رسانههایی که چند فاکتوری هستند به توسعه فرهنگ سلامت کمک کنند.
پس صحبتهای کرمانپور، تمامی اصحاب رسانه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در دوره جدید پرداختند.