به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و نود و یکمین جلسه شورای ششم و در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به گزارش معاونت اجتماعی و فرهنگی، به بررسی برخی مسائل مهم شهری پرداخت و در ادامه اظهار داشت: پس از استماع این گزارش موضوع اعتراض فرمانداری به لایحه تشکیل مرکز زنان و خانواده بررسی خواهد شد.
وی افزود: بررسی گزارش حسابرسی و باغات و همچنین پیگیری موضوع افزایش کرایه تاکسیها اشاره کرد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به افزایش کرایه تاکسی در شرایط سخت آب و هوایی، خاطرنشان کرد: شورا هیچ مصوبه ای در این خصوص نداشته است و افزایش کرایه در شرایط کنونی که شرایط آب و هوایی نامناسبی وجود ندارد، کاملا غیرقانونی است.
وی تاکید کرد: از سازمان تاکسیرانی میخواهیم تا با متخلفان در این خصوص برخورد جدی کند.
چمران در ادامه با اشاره به اینکه اجرای خط ویژه بزرگراه شهید همت تنها به صورت شفاهی اعلام شده و شورای ترافیک شهر تهران باید در مورد آن تصمیم بگیرد، گفت: مسائل دقیق ترافیکی باید در شورا بررسی و به اجرا گذاشته شود.
وی یادآور شد: نامگذاری بخشی از خیابان بیستون به نام شهید سنوار ایرادی داشت و با وجود در نظر گرفتن جنبه های حقوقی این قضیه این تصمیم متوقف و در نهایت ابلاغ نشد و جنجال بیجا صورت گرفت از این رو درصدد هستیم تا بررسیهای دقیق انجام شود.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص ورود تراموا به شهر تهران نیز عنوان کرد: فکر نمیکنم ترامواها هنوزبه پایتخت رسیده باشد و ما فعلاً ندیده ایم.
چمران در ادامه سخنان خود در خصوص ورود اتوبوس های جدید و الحاق آن به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار داشت: اتوبوس ها در راه است و در مورد نحوه حمل این اتوبوسها امروز تصمیم گرفته میشود.
وی اضافه کرد: در مورد مترو از همه مسئولین کشور کمک خواستیم و امروز نوبت چینیهاست که تعلل میکنند؛ وقتی پول بیشتری بگیرند کار بیشتری انجام میدهند.
چمران در این باره تصریح کرد: شهردار تهران جلسه خوبی با سازمان برنامه و بودجه داشته و به نتایج خوبی هم رسیده اما در مورد بافت فرسوده نگرانیهایی داشت؛ نه تنها در تهران بلکه در دیگر شهرها نیز اقدامات کافی صورت نگرفته است.
وی به نگرانی شهردار تهران در خصوص بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: بجز اقدامات شهرداری ها هنوز کار جدی از سوی دیگر دستگاه ها در این خصوص صورت نگرفته؛ از دوره دوم تمام عوارض بافت فرسوده صفر شد و سپس مجلس تصمیم گرفت که ۵۰ درصد اخذ کند و دولت این رقم را به هیچ شهری پرداخت نکرده است. کاری که واقعا عملیاتی باشد جز این موارد نبوده است.
وی با بیان اینکه مجوز ساخت و ساز بیشتر و بهرههای کمتر بانکی دو راه کمک به نوسازی بافت فرسوده است، یادآور شد: متاسفانه در این باره خبری از بهره بانکی کم؛ یا نیست یا چندان مناسب نیست؛ برای ساخت و ساز هم در تهران اجازه ساخت یک یا دو طبقه اضافه داده شده است.
چمران در پایان با بیان اینکه بنده از تغییر مداوم مدیران راضی نیستم، گفت: به هر حال این مدیران زحمت کشیدند و تغییر همواره آنها به مذاق بنده سازگار نیست اما هرکسی هر تصمیمی بخواهد میتواند بگیرد.