۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
تعداد بازدید: ۷۰۵۱۳
مسئولین صندوق بین المللی پول خواستار اقدامات فوری برای سازماندهی مجدد وام‌ها و در نتیجه کمک به کشور‌های فقیر شدند.
کد خبر: ۳۷۹۸

طلبکاران، پرداخت بدهی کشورهای فقیر را به تاخیر بیاندازند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که ۶۰ درصد از کشور‌های فقیر جهان در معرض خطر بدهی‌های بالا یا مشکلات ناشی از آن قرار دارند و تاکید کرد که رقم بدهی این کشور‌ها نسبت به سال ۲۰۱۵ دو برابر شده است.

به گفته کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول و سیلا پازارباسی اوغلو، رئیس بخش استراتژی، سیاست گذاری و بازبینی این صندوق، از آنجایی که طرح تعلیق بدهی‌ها به کشور‌های گروه ۲۰ در پایان سال جاری میلادی منقضی می‌شود و نرخ بهره در آستانه افزایش است، "کشور‌های کم درآمد به طور فزاینده‌ای برای بازپرداخت بدهی‌های خود مشکل خواهند داشت".

آن‌ها افزودند: ممکن است در برخی کشور‌ها شاهد فروپاشی اقتصادی باشیم، مگر اینکه طلبکاران گروه ۲۰ موافقت کنند که تغییر ساختاری بدهی‌ها را تسریع کنند و در حالی که درباره این تغییر ساختار مذاکره می‌کنند، پرداخت بدهی را به تعویق بیاندازند.

این دو مقام صندوق بین المللی پول خواستار اقدامات فوری برای سازماندهی مجدد وام‌ها و در نتیجه کمک به کشور‌های فقیر شدند.

آن‌ها تاکید کردند که انقضای طرح تعویق بدهی، "کشور‌های شرکت کننده (در این طرح) را مجبور می‌کند تا بازپرداخت بدهی را از سر بگیرند. "

جورجیوا و پازارباسی اوغلو همچنین گفتند: به منظور ایجاد اعتماد در این چارچوب و ارائه نقشه راه برای کمک به سایر کشور‌هایی که با آسیب فزاینده بدهی مواجه هستند، اقدام سریع لازم است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۰.۳ میلیارد دلار تاکنون به بیش از ۴۰ کشور واجد شرایط در قالب طرح بدهی G۲۰ که سال گذشته شروع شد، کمک شده است.

برچسب ها: صندوق بین المللی پول
ارسال نظر
آخرین اخبار