
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از وبدا، دکتر سیدجلیل حسینی در نشست خبری خود به مناسبت بیست و ششمین همایش علوم پزشکی و هجدهمین جشنواره شهید مطهری در ستاد وزارت بهداشت، بیان داشت: طی بخشنامه ای در بهمن سال گذشته از روسای دانشگاهها درخواست شده رییس "کمیته آسیب به خود" در دانشگاه ها باشند و به مسائل مربوطه شخصاً نظارت و رسیدگی کنند.
آموزش پزشکی متحول میشود
وی با بیان اینکه تحول آموزش پزشکی در دستور کار برنامه های امسال قرار گرفت، گفت: امسال با تشکیل کارگروهی بحث سیر تحول آموزشی را در سه دولت گذشته بررسی کردیم و با توجه به راهبردهای این معاونت اعم از کیفیت، عدالت و تسهیل گری، اقدامات تحولی آموزشی را نهایی کردیم که عبارتند از: ارتقای اخلاق پزشکی و حرفهای، اقتصاد و بهره وری علوم پزشکی، توسعه فناوریهای نوین و هوشمندسازی، بازنگری برنامه های آموزشی در رشته های علوم پایه پزشکی، مرجعیت علمی و آینده نگاری، ارزیابی و نظارت بر پیامد رشته های علوم پزشکی و ماموریت گرایی و آمایش سرزمین.
دکتر حسینی اظهار کرد: برای این برنامه ها کارگروهها مشخص و وظایف آموزش پزشکی برای ارتقای کمی و کیفی و توسعه آموزش پزشکی تدوین شده است.
تشکیل "کمیته آسیب به خود" در دانشگاهها
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از مشکلات بحث آسیب کادر درمان به خود است که بخشنامه ای ۲۰ بهمن سال گذشته به روسای دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شد تا وضعیت کادر سلامت را بررسی کنند.
وی با بیان اینکه از روسای دانشگاههای علوم پزشکی دانشگاهها خواستیم میزان افسردگی روحی و روانی کادر درمان را طبقه بندی و به این مسائل رسیدگی کنند، گفت: سعی داریم با رفع مشکلات، بحث آسیب به خود را در دستیاران و پرسنل حوزه سلامت به حداقل یا صفر برسانیم.
وی تاکید کرد: از نظرات سازمان نظام پزشکی، انجمن روانپزشکان و سایر نهادها در کمیته آسیب به کادر سلامت استفاده می کنیم و در این کمیته گزارشات دانشگاههای علوم پزشکی را بررسی کرده و اقدامات تسهیل گری انجام می دهیم تا این موضوع را امسال به حداقل یا صفر برسانیم.