۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
تعداد بازدید: ۳۴۲۴۰۶
رحیمی گفت: در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ با پژوی فرانسه قرارداد تامین قطعات داشتیم پس این نشان می دهد که ما توانایی صادرات این کالا را داریم.
کد خبر: ۳۹۸۵

بهزاد رحیمی، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری خطوط در رابطه با توانایی قطعه سازی ایران در دنیا گفت: با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه سازان آنگونه که باید، قطعه ساز برای تولید انگیزه‌ای ندارد لذا خودروسازان باید مطالبات خود به قطعه سازان را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه قطعه سازی ایران توانایی رقابت با دنیا را دارد اظهار کرد: متاسفانه پرداخت بدهی به قطعه‌سازان در اولویت برنامه‌های خودروسازان نیست و این موضوع سبب کمبود نقدینگی قطعه‌سازان شده که کیفیت و دسترسی به منابع مادی و مواد اولیه را برای صنعت قطعه‌سازی را سخت کرده است.

توانایی صادرات قطعات خودرویی را داریم

قطعه سازان ایرانی قرارداد خارجی ببندند شرایط بهتر خواهد شد

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنانچه قطعه سازان ما بتوانند قرارداد‌های خارجی ببندند شرایط بهتر خواهد شد. همانطور که در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ با پژوی فرانسه قرارداد تامین قطعات داشتیم پس این نشان میدهد که ما توانایی صادرات این کالا را داریم.

رحیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های خوبی داریم، منابع انسانی و نیروی کار ارزان، مواد اولیه نیز موجود است خارجی‌ها برای همکاری با ما رغبت دارند و البته با توجه به موارد مذکور به نفع شان نیز هست که با ما همکاری کنند.


پایان پیام/

برچسب ها: قطعه سازی صنعت خودروسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار