۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
تعداد بازدید: ۹۳۹۶۱
بایدن و پوتین قرار است در دیدار تصویری خود برنامه هسته‌ای ایران را در کنار موضوعات دیگری نظیر اوکراین، مسائل سایبری و کنترل تسلیحاتی بررسی کنند.
کد خبر: ۴۰۰۰

پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در حالی که قرار است به زودی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه با هم دیدار کنند، موضوعات این دیدار مورد توجه قرار گرفته و گفته شده دو طرف در دیدار تصویری خود اوضاع اوکراین، مسائل سایبری و کنترل تسلیحاتی را بررسی خواهند کرد.در همین ارتباط نیز یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن از گفتگو میان روسیه و ناتو درباره نگرانی‌های دو جانبه استقبال خواهد کرد و قرار است بایدن این هشدار را به پوتین بدهد که هرگونه اقدام علیه اوکراین با بهای بسیار سنگینی پاسخ داده خواهد شد.

گفتگوی بایدن و پوتین درباره برنامه هسته‌ای ایران

به نقل از اسپوتنیک، موضوع هسته‌ای ایران از دیگر موضوعات مورد گفتگو در دیدار مجازی پوتین و بایدن خواهد بود و به گفته مقام آمریکایی، بایدن و پوتین درباره نگرانی‌های واشنگتن درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران گفتگو خواهند کرد.

امیرعبداللهیان: دست از بازی مقصرنمایی بردارند، توافق خوب در دسترس است

بررسی موضوع هسته‌ای ایران در گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در حالی است که روز دوشنبه «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: برای رسیدن به یک توافق خوب جدی هستیم. توافق باید جامع باشد که مردم به طور ملموس نتایج آن را احساس کنند.وی افزود: آنچه که هیئت ایرانی به عنوان متن مکتوب ارائه داده کاملاً در چهارچوب برجام است و هیچ چیزی فراتر از برجام در آن نیست و مطالبات فرا برجامی در متن نیست. صراحتاً به آقای بورل اعلام کردم که اخبار غنی‌سازی ۹۰ درصدی ایران کذب محض است.وزیر امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد: انتظار این است که در ادامه گفتگو، طرف‌های مقابل با پیشنهادها و پاسخ‌های مشخص شامل لغو تحریم‌ها به وین آمده و دست از بازی مقصرنمایی بردارند، در این صورت توافق خوب در دسترس است، ما مسیر دیپلماسی و مذاکره را در وین و در چهارچوب منطق مذاکراتی و تفاهم دنبال خواهیم کرد./مهر. 

برچسب ها: جو بایدن مذاکرات هسته ای ولادمیر پوتین
ارسال نظر
آخرین اخبار