۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
تعداد بازدید: ۲۳۹۴۷۱
حداکثر تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ تمام روستا‌های زیر ۲۰ خانوار و صعب العبور کشور به شبکه ملی اطلاعات دسترسی خواهند داشت.
کد خبر: ۴۰۲۷

مردم شاهد افزایش کیفیت شبکه خواهند بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط عیسی زارع پورT وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز سه شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس حضور یافت و در جایگاه قرار گرفت و گزارشی مفید از حوزه تحت مدیریت خود داد. 
زارع پور در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد که من در ابتدای حضورم با فرض این که ۴۰۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار  فاقد زیرساخت دسترسی به شبکه ملی اطلاعات هستند به مجلس قول دادم که تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ تمامی روستا‌ها را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنم و امروز بعد از بررسی‌ها با این مسئله مواجه شدیم که ۷۵۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دسترسی ندارند. ما دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در این ۷۵۰۰ روستا را در چهار فاز راه اندازی می‌کنیم. 
وی گفت: برآورد ما این است که ۸۰۰۰ میلیارد تومان کمبود اعتبار داریم و اگر این اعتبار تامین شود ما در همان زمان ۱۴۰۱ که قول داده ایم کار را تحویل می‌دهیم در غیراینصورت حداکثر شهریور ۱۴۰۲ کار اتصال روستا‌ها را به طور کامل تحویل می‌دهیم. 
زارع پور افزایش هزینه‌ها، افزایش قیمت دلار و برخی تصمیمات را از موانع کاری اپراتور‌ها دانست.

هیولایی که مسئولین فکر می‌کنند دست نیافتنی است!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات برای مسئولین هیولایی به نظر می‌رسد که فکر می‌کنند دست نیافتنی است و برای مردم از این بابت نگرانند که ما بخواهیم دسترسی‌های شان را محدود کنیم. 
وی اطمینان خاطر داد: اصلا اینطور نیست و گسترش شبکه ملی اطلاعات در کل کشور کاملا شدنی است و خیال مردم را هم راحت کنم که این پروژه دو بخش مهم دارد؛ پروژه فیبر نوری منازل و دیگر این که کسب و کار‌ها را راه اندازی کنیم. 

شبکه ملی اطلاعات همانند شبکه گاز اول انقلاب/ظرفیت۵ترابیتی باید۵یا۶برابر شود

وی مبحث شبکه ملی اطلاعات را همانند شبکه گاز در سال‌های اول انقلاب دانست و گفت: این بحث هم راهبردی است و نیازمند عزم ملی است و برای پروژه فیبرنوری باید چنین نهضتی راه بیفتد. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از نظر منطقه‌ای ما به طور خداداد در شرایطی قرارداریم که می‌توانیم به عنوان هاب منطقه‌ای عمل کنیم، زیرا ارسال اطلاعات از طریق ایران هم زمانبری کمتری دارد و هم به هنگامی که مشکلی پیش می‌آید زمان تعمیرات بسیار کوتاهتر از زمانی است که از بستر دریایی استفاده می‌شود. 
وی گفت: ظرفیت ما ۵ ترابیت است و برای این که تبدیل به هاب منطقه شویم باید این ظرفیت ۵ یا ۶ برابر شود.

برچسب ها: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صحن مجلس مجلس روستا
ارسال نظر
آخرین اخبار