۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
تعداد بازدید: ۷۵۵۰۰
طرح صیانت از فضای مجازی مردم را نگران می‌کند و این در حالی است که همه مردم بابت نگهداری اسناد متعدد در کیف و خودرو و منزلشان در زحمتند.
کد خبر: ۴۰۴۸

نغمه علی بیک زاده

طبق آماری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس مطرح کرد از ۶ میلیارد دلار واردات کشور ۳ میلیارد دلار صرف خرید تلفن همراه می‌شود و این، نشان دهنده آن است که مردم علاقمندند به فضای مجازی دسترسی داشته باشند، اما از این که دولت بستر لازم را فراهم کند نگران می‌شوند و فکر می‌کنند دسترسی شان محدود می‌شود.

مسئولین برای به دست آوردن اطلاعات موثق ناچار به سفر‌های استانی هستند و در هنگام بروز سیل و زلزله برای بازدید از مناطق و یا تفهیم شرایط مردمی که به نمایندگی از آن‌ها در قوای مختلف حضور دارند در زحمتند، اما نسبت به گسترش فراگیر شبکه ملی اطلاعات بدبین و نگران هستند.

اما در میان اینهمه بیم و امید، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید؛ این کار( گسترش فراگیر شبکه ملی اطلاعات) شدنی است و وعده می‌دهد  تمام روستا‌هایی که زیر ۲۰ خانوار سکنه دارد را تحت پوشش قراردهد.

محمد حسن آصفری، نماینده اراک، کمیجان و خنداب می‌گوید: به یک فوریت طرح حمایت از شرکت‌های خلاق رای ندهیم و به بازار آشفته ارز بپردازیم که باعث تعطیلی کارخانه‌ها شده است.

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران پاسخ می‌دهد: به این طرح رای بدهید تاب آوری اجتماعی و اقتصادی کشور را بالا می‌برد و محصولات فرهنگی را ارتقاء می‌دهد. این طرح پیوست اقتصادی در حوزه فرهنگ را تعریف می‌کند.

در همین روز و در این راستا، رئیس بانک مرکزی به بازار صرافان در خیابان فردوسی تهران رفته و از ایجاد سامانه‌ای برای تخصیص ارز خبرمی‌دهد و می‌گوید؛ صف دلار برچیده خواهد شد و نیازمندان به ارز تقاضای خود را در این سامانه درج خواهند کرد و ارز مورد نظر در اختیارشان قرارمی گیرد.

امروز اخبار، بوی همدلی می‌داد؛ مردم کوچه و بازار و مسئولین خودآگاه و ناخودآگاه خواستار هوشمندسازی بودند. همه، یک صدا طالب شفاف سازی هستند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصر است که بر سر قول خود با مردم و نمایندگان خواهد ماند.

این اتفاقات، برای من نیز یک روز کاری بسیار خوب را رقم زد.

برچسب ها: فضای مجازی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مرکز ملی فضای مجازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
ارسال نظر
آخرین اخبار