۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
تعداد بازدید: ۵۷۶۳۳۵
شیر کنترلی ساخت ایران به یاری صنایع بالادستی آمد.
کد خبر: ۴۲۰۸

شیر کنترلی ساخت ایران؛ با دقت بالاتر از نمونه خارجی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط محمد گلستانه مدیرعامل گروه سازندگان صنعت اسپادانا با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در فرآیندهای کنترل، شیرهای کنترلی است، گفت: این محصول مبتنی بر نیاز هر صنعت و بر مبنای اطلاعاتی که از مصرف‌کننده دریافت می‌شود طراحی و تولید می‌‌شود. همچنین برای تولید این شیرآلات هیچ‌گونه وابستگی به خارج وجود ندارد و کاملاً بومی‌سازی شده است.

 

تأمین نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

این محصول برای تنظیم شرایط یک فرآیند و نزدیک کردن آن به بهترین نقطه ممکن کارکردی استفاده می‌شود.

شیر کنترلی نوعی شیر صنعتی است که با تغییر میزان باز بودن دریچه عبور سیال، میزان عبور سیال را کنترل می‌کند. با کنترل میزان عبور سیال می‌توان دما، فشار و سطح مخزن را در فرآیندها کنترل کرد.

کاربرد این محصول در کلیه صنایعی است که می‌خواهند سیال را با آن کنترل کنند. عمده مصرف این محصول در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است؛ به‌عنوان مثال برای تولید بنزین یورو 4 یک ترکیب مشخصی فرآیندی باید بر روی این سیال اتفاق بیفتد تا به درجه مدنظر برسد، بنابراین برای انجام این کار به شیرآلات کنترلی نیاز است.

این محصول دارای انواع مختلفی مانند توپی، دروازه‌ای، پروانه‌ای، کروی و موارد دیگر است و توانسته در پروژه‌هایی بزرگی مانند طرح توسعه پالایشگاه اصفهان که برای گوگردزدایی از گازوئیل است، نقش کلیدی داشته باشد.

 

دقت عملکردی بالا نسبت به محصول خارجی

در ارتباط با تولید این محصول، 30 نفر به‌صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند و همچنین با حدود 50 شرکت به‌صورت پیمانکاری در ارتباط هستیم. تولید این محصول نیازمند سطح فناوری بالایی است و توانسته صرفه‌جویی ارزی خوبی نیز به همراه داشته باشد. این محصول نمونه مشابه خارجی دارد اما نمونه‌های خارجی آن، خدمات پس از فروش باکیفیتی ندارند.

محصول تولید داخل دارای خدمات پس از فروش خوبی است و با توجه به نیاز مشتری ساخته و طراحی می‌شود؛ همچنین دقت عملکردی این شیرآلات نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار بالاتر است.

مدیرعامل گروه سازندگان صنعت اسپادانا با اشاره به اینکه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان کارساز بوده است، افزود: حمایت‌های معاونت علمی و فناوری در پروژه‌های بزرگ مجموعه ما باعث شده هزینه‌های راه‌اندازی پروژه کاهش پیدا کند. / مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

برچسب ها: پمپ سیالات نفت گاز
ارسال نظر
آخرین اخبار