۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
تعداد بازدید: ۲۸۵۴۱۶
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خطوط:
حسینی کیا گفت: در حال حاضر بسیاری از واحد‌های صنعتی کشور دچار چالش هستند، زیرا واردات غیرقانونی انواع کالا، خسارات زیادی به بخش صنعت وارد کرده است.
کد خبر: ۴۲۹

سیدجواد حسینی‌کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: دولت باید با اصلاح موانع قانونی، مانع از ورود کالای غیرقانونی به کشور شود تا بدین طریق هم محصولات از مبادی قانونی وارد شده و همچنین می تواند از طریق این مبادی حقوق قانونی خود را دریافت کند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت سیزدهم با یک کار جهادی و کارشناسی توانایی این را دارد تا هم هزینه‌های خود را کاهش داده و هم با تدبیر از این شرایط نامطلوب عبور کند.

مسکن؛ پیشران مطلوب صنعت

حسینی کیا با اشاره به اینکه حل معضل اشتغال باید اولویت دولت باشد، افزود: دولت برای رفع معضل بیکاری می تواند با فعال کردن بخش مسکن به عنوان یک پیشران مطلوب و ایجاد رونق در صنعت تا حدودی این نارسایی را برطرف کند.

واحدهای صنعتی کشور دچار چالش هستند

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی دیگر از مباحثی که سبب افزایش فرصت های شغلی می شود توجه به  بخش صادرات است، در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی کشور دچار چالش هستند زیرا واردات غیرقانوانی انواع کالا خسارات زیادی به بخش صنعت وارد کرده که باید با بهره گیری از ستاد مبارزه با قاچاق کالا، برخورد جدی با این مشکل داشته باشند تا بدین طریق بخش صنعت، صادرات را توسعه و فرصت های شغلی زیادی ایجاد کرد.

رشد ۸۰ درصدی صادرات صنعتی نادرست است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارقام اعلامی مبنی بر رشد ۸۰ درصدی صادرات صنعتی کشور را نادرست دانست و افزود: ما تنها در صادرات فولاد و یکی دو قلم کالای دیگر رشد داشته ایم و نباید با محاسبه و آمار غلط، مردم و دولت سیزدهم را به اشتباه بیاندازیم زیرا آمار اعلامی با محاسبات صورت گرفته تناقض دارد.

چالش‌ های پیش روی دولت سیزدهم

حسینی کیا در پایان گفت: افزایش چشمگیر هزینه ها بدون پیش بینی منابع واقعی، اجرایی نشدن مصوبات مجلس برای جبران کسری بودجه توسط دولت، عدم کنترل نقدینگی و ناتوانی در مدیریت آن، عدم نظارت بر مدیریت بازار و خروج مدیریت آن از دست دولت را از دیگر چالش‌ های پیش روی دولت سیزدهم است.

پایان پیام/

 

ارسال نظر
آخرین اخبار