۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
تعداد بازدید: ۱۵۱۰۰۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات متعددی با دولت پیشین و فعلی، اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل دادیم و در حال بررسی موانع موجود در راه تولید هستیم.
کد خبر: ۴۳۲

حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری خطوط در خصوص موانع تولید و لزوم توجه بیشتر به این بخش گفت: با توجه به شعار سال؛ "تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی ها" که مقام معطم رهبری آن را مشخص کردند یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که بتواند به تولید کشور کمک کند کمیسیون صنایع و معادن است.

وی افزود: جلسات متعددی طی ماه های گذشته با دولت پیشین و فعلی، اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل دادیم که در حال بررسی موانع موجود در راه تولید بوده و ما چه پشتبیانی‌هایی می توانیم از تولید داشته باشیم تا به امید خدا بتوانیم شعار امسال را تحقق بخشیم.

طرح ساماندهی صنعت فولاد

فیروزی از برنامه‌های در دست بررسی کمیسیون صنایع و معادن سخن گفت و افزود: با توجه به اثربخشی صنعت فولاد، طرح ساماندهی این صنعت را در دستور کار قرار دادیم.

ساماندهی بازار خودرو

نماینده مردم فسا و شیرازدر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث ساماندهی بازار خودرو،  اصلاح قانون جلوگیری از توقیف و تعطیلی کارخانه‌ها، اصلاح قانون معادن و اینترنت ملی از جمله برنامه‌های موجود در کمیسیون صنایع است.

جایگزینی معادن با نفت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگزینی معادن بر نفت و گستردگی و تنوع معادن در کشور می توانیم درآمدهای بسیاری را از طریق استخراج از معادن کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن قیمت خودرو در کشور و حتی نبود بازار رقابتی، یکی از برنامه‌های ما نیز ساماندهی این بخش است. جامعه جهانی راهی جز این ندارد که با ما تعامل کند امیدواریم طی ماه‌های آینده، گشایش‌هایی در این خصوص ایجاد شود.

شیوه واردات خودرو تغییر می کند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شاید شیوه واردات خودرو تغییر پیدا کند و به این سمت برویم که برندهای خارجی بتوانند در کشور ما سرمایه‌گذاری کرده و فروش و صادرات داشته باشند. در این زمینه قطعا از ظرفیت خارجی‌ها استفاده خواهیم کرد و اینگونه نیست که درهای کشور را به سوی هر موضوع و موردی باز کنیم.

پایان پیام/

ارسال نظر
آخرین اخبار