۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
تعداد بازدید: ۱۶۲۳۶۰
با همکاری وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر است ؛
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش می توانند در مورد تربیت نیروی تکنیسین ماهر با یکدیکر هم افزایی داشته باشند.
کد خبر: ۴۳۲۵

نیروی تکنسین ماهر تربیت کنم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط  پیمان صالحی در مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی که در تالار فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه باید بررسی کنیم چگونه در دو وزاتخانه علوم و آموزش و پرورش می‌توانیم طوری هم افزا عمل کنیم که دانش‌آموزان توانمندی را تحویل گرفته و با توجه به اهدافی که داریم، به جامعه تحویل دهیم.

وی افزود: پیشنهاد جدی ما این است که رفت‌وآمد معلم‌ها به دانشگاه‌ها و حضورشان را در طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی افزایش دهیم. دو معاونت مربوط در حوزه پژوهش و فناوری این آمادگی را دارند که زمینه‌ها را مهیا کنند.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه همچنین معتقدم مراکز نوآوری باید پاتوق دانش آموزان باشند، گفت: تربیت نیروی انسانی از دیگر موضوعاتی است که باید درباره آن‌ها با یکدیگر هم افزایی داشته باشیم. هیچ فناوری و پژوهشی بدون نیروی انسانی کارآمد میسر نیست.

صالحی با اشاره به اینکه موضوع دیگر تربیت تکنسین نیروی ماهر است، گفت: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش می‌توانند در این زمینه همکاری خوبی داشته باشند. دوره‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش فراوان است. برخی افراد تک مهارتی هستند و می‌توانند تکنسین ماهری باشند.

وی تاکید کرد: باید در دوره‌های استعدادیابی افراد توانمند را شناسایی کنیم. از آن سو ما در وزارت علوم مراکز و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز جامع علمی و کاربردی را داریم و همکاری مشترک دو وزارتخانه می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: امید است بتوانیم فرزندانی را تربیت کرده و پرورش بدهیم که در آینده در این کشور بمانند و منشا اثرات خیر برای کشور، نظام و مردم باشند. / ایسنا

برچسب ها: هفته پژوهش دانش آموزان آموزش و پرورش
ارسال نظر
آخرین اخبار