۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
تعداد بازدید: ۳۷۸۸۰۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خطوط مطرح کرد:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم بکارگیری جوانان بومی در پروژه‌های نفتی یکی از انتقاد‌هایی است که انتظار می‌رود با نگاه ویژه رفع شود.
کد خبر: ۴۳۳

موسی احمدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: اصلی ترین راه مقابله با کمبود گاز افزایش تولید از طریق افزایش فشار چاه‌ها است ولی با توجه به اینکه این کار زمان بر بوده و هزینه‌کرد زیادی می طلبد بایستی با استانداردسازی، راندمان سیستم‌ها و وسایل گرمایشی و سرمایشی را بالا ببریم  تا بتوانیم از یک منبع انرژی بیشترین استفاده را داشته باشیم که ارزان‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای مقابله با کمبود برق و گاز مدیریت مصرف و صرفه‌جویی است.

وی ادامه داد: موضوعاتی در کمیسیون انرژی در حال بررسی است، طرح هایی در خصوص پتروپالایش ها، خوراک و نحوه تنفس آنها که کمیته نفت و گاز به طور جدی پیگیر این موضوع است تا بتوانیم به سرانجام خوبی برسانیم.

برنامه های خاص وزیر نفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از برنامه های خاص وزیر نفت، توجه ویژه به توسعه صنایع پایین دستی است، افزود: استان بوشهر با مزیت‌های رقابتی بی‌شمار می‌تواند منشأ توسعه منطقه‌ای باشد، بر این اساس در این استان آمایش سرزمینی انجام و مکان ها مشخص شده، سعی ما این است که به سمت ایجاد شهرک های صنایع پایین دستی نفتی پیش برویم که در این راستا توافقات خوبی در حال انجام است.

نماینده مردم  بوشهر(جم، کنگان، دیر) در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: عدم بکارگیری جوانان در پروژه‌های نفتی و کاهش سهم استان از درآمدهای نفتی یکی از انتقادهایی است که انتظار می‌رود با نگاه ویژه رفع شود.

 

پایان پیام/

ارسال نظر
آخرین اخبار