۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۴۳۲۹۳۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای مبارزه با فساد باید از فناوری نوین استفاده کرد، گفت: در حوزه خودرو شاهد دپو هستیم اما اگر از فناوری‌ها استفاده شود، می توانیم بلافاصله تعداد خودرو را رصد کنیم.
کد خبر: ۴۵۴۱

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به مبارزه با فساد در کشور گفت: سبک کشور ما در حوزه نظارت و کنترل، هنوز سنتی است لذا این کار زمان‌بر بوده و ممکن است عده‌ای سوء استفاده کنند. ما به وزرا تکلیف کردیم که سامانه‌های مربوط به خودشان را راه‌اندازی کنند و اگر دولت الکترونیک ایجاد و تمام سامانه‌های ما الکترونیک شود، نیروی انسانی، کمترین دخل و تصرف را داشته باشد و فعالیت مدیران به صورت آنلاین بررسی شود، می‌توانیم با فساد مقابله کنیم.

مبارزه با فساد با روش سنتی نمی‌شود/نظارت‌ها باید آنلاین شود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: کارکرد و نحوه عمل مدیران نباید بعد از چند سال بررسی شود چراکه این کار فایده‌ای ندارد و مردم و کشور ضرر کرده‌اند؛ لذا باید نظارت‌ها را آنلاین کنیم.

عامل اصلی آشفتگی بازار خودرو؟ / عرضه و تقاضا تنظیم نشود، آشفتگی خواهد بود

وی با اشاره به وضعیت خودرو گفت: در حوزه خودرو شاهد دپو هستیم، اما اگر از فناوری‌ها استفاده شود، می‌توانیم بلافاصله تعداد خودرو را رصد کنیم. متاسفانه ما بعد از گذشت زمان زیادی متوجه احتکار می‌شویم؛ چراکه سیستم‌ها آنلاین نیستند و ورود و خروج کالا را در سیستم نمی‌بینیم و تیم‌های ناظر باید حضوری وقت بگذارند که زمان بر و هزینه بر است و در نهایت شاهد فساد در این حوزه می‌شویم.

شاهد دپو خودرو هستیم/اگر از فناوری استفاده شود، بلافاصله تعداد خودرو را رصد کنیم

سیاهکلی اضافه کرد: عامل اصلی آشفتگی بازار خودرو میزان عرضه و تقاضا است؛ میزان تولید خودرو کم است و بخشی از تولید هم دپو می‌شود و تا زمانی که عرضه و تقاضا در بازار خودرو تنظیم نشود، شاهد این اتفاقات خواهیم بود.
وی افزود: کشور ما در مبارزه با فساد جدی است همانطور که مقامات اصلی کشور هم اگر خطا کنند با آن‌ها برخورد می‌شود که نشان از سلامت نظام در این حوزه است و باید تاکید کرد که نظام با فساد، مسامحه‌ای ندارد.

برچسب ها: مقامات کشور آشفتگی خودرو
ارسال نظر
آخرین اخبار