۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
تعداد بازدید: ۶۸۵۱۰۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اعلام کرد:
علاقه‌مندان تا ۲۰ دی ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده و یا در شهرستان‌ها به ادارات ارشاد تحویل دهند.
کد خبر: ۴۵۷۳

به گزراش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، عبدالله بحرالعلومی در دومین نشست هماهنگی برگزاری جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در اردبیل اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کالاها و محصولات فرهنگی با اصالت ایرانی است که خود می‌تواند زمینه معرفی و شناساندن این آثار ارزشمند را مهیا کند.

پایان جشنواره محصولات فرهنگی اردبیل،پایان دی ماه/۲۰ دیماه اخرین فرصت ارسال


وی فراخوان انجام شده در این زمینه را از 25 آبان ماه یادآور شد و تصریح کرد: علاقه‌مندان تا 20 دی ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده و یا در شهرستان‌ها به ادارات ارشاد تحویل دهند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اختتامیه جشنواره 30 دی ماه بعد از بررسی آثار از سوی هیئت داوران و معری آثار برتر برگزار خواهد شد تا تجلیلی را از برترین‌های این جشنواره داشته باشیم.


بحرالعلومی افزود: امسال در 3 محور شامل عروسک گلین بالا، تکم و همچنین 3 اثر فاخر صنایع دستی استان جاجیم، گلیم و ورنی برگزار خواهد شد تا هنرمندانی که زیباترین طرح و آثار را ارائه کنند به عنوان آثار برتر معرفی و از آنها تجلیل شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آینده این جشنواره را با گستردگی بیشتر و حتی به صورت منطقه‌ای برگزار کنیم تا آثار ارزشمند در حوزه فرهنگی اعم از کالا و محصولات متنوع معرفی و مورد استفاده قرار گیرد.


بحرالعلومی ضرورت برندسازی این محصولات را با توجه به نیاز جامعه مخاطب یادآور شد و اضافه کرد: در استان اردبیل تنوع آثار فرهنگی، هنری و اجتماعی را شاهد هستیم که همه این ظرفیت‌ها می‌تواند منبع ارزشمند برای تولید آثار فاخر در این حوزه باشد.


وی بیان کرد: در عصر تحولات جهانی باید اصالت و ارزشمندی کالاها و محصولات فرهنگی با نگاه معنوی بیشتر مورد توجه قرار گیرد که قطعا در این زمینه همفکری و تعامل بیشتر با دستگاه‌های مرتبط زمینه‌ساز تولید آثار ارزشمند خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در قالب این جشنواره سعی بر این است تا ارزشمندترین محصولات با ویژگی‌های خاص به علاقه‌مندان معرفی شده تا در مناسبت‌های مختلف حتی به عنوان سوغات مورد استفاده قرار گیرد./ایسنا.

برچسب ها: نظارت بر محصولات فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی عروسک بومی
ارسال نظر
آخرین اخبار