۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
تعداد بازدید: ۳۵۰۹۳۴
قوه قضاییه فساد ستیز است و در کارش شفافیت موج می‌زند و برای تمکین اطلاعات هیچ محدودیت ندارد بعضی اطلاعات به خاطر نبود آگاهی از موضوع، منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۵۸۲

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، محسن برزویی مدیر کل امور اداری کارگزینی کارکنان اداره قوه قضائیه درباره حقوق و مزایای کارکنان گفت: با توجه قانون و نوع نگاه قانونگذاران، مسیر به سمت شفاف سازی است. در تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ همه دستگاه‌ها موکلف شدند که از خرداد ۱۴۰۰، همه اطلاعات پرسنلی را احصا کنند و پرداخت حقوق آن‌ها منوط به ثبت همین اطلاعات است.

قضات قوه قضائیه چقدر حقوق می گیرند؟

وی ادامه داد: قانون ضوابط اجرایی بودجه ۱۴۰۰ در مواد ۴ و ۱۶ به این موارد اشاره کرده و همه دستگاه‌ها با این تکلیف مواجه هستند. ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه هم هر سه قوه را موکلف کرده است تا اطلاعات حقوقی کارکنان خود را ثبت کنند. ما با دو تکلیف روبرو هستیم. یکی آنکه در راستای این مقررات به وظیفه قانونی خود عمل و اطلاعات آماری را در راستای شفاف سازی در سامانه ثبت کنیم. مورد بعدی اینکه وظایف عمده قوه قضائیه مربوط به ۱۳۵۶ است و برگ سوم آن مربوط به نظارت بر اجرای درست قوانین است.

برزویی افزود: دستگاهی که قرار است وظیفه نظارتی را اجرا کند، باید خودش از همه پیشگام‌تر باشد. تکلیفی که قانون بودجه ۱۴۰۰ برای دستگاه تعیین کرده، ثبت و ورود اطلاعات از خرداد ۱۴۰۰ است. بر اساس ماده ۴، باید اطلاعات پرسنل رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین و مشاغل کارگری را در سامانه ثبت کنید. قوه قضائیه در حال ثبت اطلاعات مربوط به همه قضات  و نیرو‌ حتی امریه و سرباز در سامانه است.

مدیر کل امور اداری کارگزینی قوه قضائیه گفت: ورود اطلاعات با دستگاه اجرایی است و تایید اطلاعات با سازمان امور استخدامی صورت می‌گیرد. قوه قضاییه فساد ستیز است و در کارش شفافیت موج می‌زند و برای تمکین اطلاعات هیچ محدودیت ندارد بعضی اطلاعات به خاطر نبود آگاهی از موضوع، منتشر می‌شود. قوه قضاییه باید جنبه و  بار‌های مطالبی را که منتشر می‌شود، بررسی کند.

برزویی ادامه داد: ما برای پرداخت حقوق نیاز به یک قانون داریم. مبانی همه پرداخت‌ها مشخص است و امکان دور زدن قانون وجود ندارد. آمار و اطلاعاتی که اخیرا منتشر شد و گفتند که برخی از کارکنان قوه قضائیه ۱۸۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، اشتباه است زیرا طرح آن باید با مستندات کافی بیان شود.

برزویی گفت:سازمان اداری و استخدامی آمار از پرداخت حقوق‌ها ۳ قوه منتشر کرده است که در آن بیشترین و کمترین حقوق پرداختی توسط دستگاه‌ها اعلام شده است که اشتباه است. در محاسبات سازمان اداری و استخدامی میانگین حقوق ۹ ماهه کارکنان دستگاه‌ها محاسبه شده است در صورتی که تمام دستگاه‌ها از ابتدای سال ۸ ماه حقوق پرداخت کرده اند و هیچ کارمندی حقوق آذر ماه را دریافت نکرده است.

وی افزود:سازمان اداری و استخدامی چگونه حقوق آذرماه در محاسبه کرده است،حقوق و مزایا تعریف دارد و درآمد های اتفاقی و مزایا در تعریف حقوق نمی گنجد.

برزوی درباره فیش حقوقی غیر متعارف یکی از کارکنان قوه قضائیه که توسط سازمان اداری و استخدامی منتشر شده است، گفت: مبلغ اشاره شده در آمار مربوط به معوقات یک سال گذشته یک پرسنل است سپس حقوق ۱۳ ماه بصورت یکجا پرداخت شده  در صورتی که مبلغ باید به ۱۳ تقسیم می شد. ۵۰ درصد از شاغلین قوه قضائیه ۷ میلیون تومان و ۳۶ درصد میان ۷ تا ۹ میلیون تومان حقوق می‌گیرند. مطابق قانون یک سقف حقوقی تعیین شده است. ۹۱۲ نفر از قضات عالی رتبه ما، حق قانونی خود را دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از کسانی که مسئولان نسبت به حقوق وی اعتراض داشتند، او مدیر عالی رتبه یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه است و حقوق دریافتی این همکار ما ۱۴ میلیون تومان است و حتی پزشک هم هست و ۸ ماه هم حقوق معوقه دارد. آمادگی داریم هر اتفاقی که در هر دستگاهی گزارش شود، ما بصورت کاملا قانونی ورود خواهیم کرد./باشگاه خبرنگاران جوان.

 

برچسب ها: قوه قضاییه پرداخت حقوق حقوق نجومی
ارسال نظر
آخرین اخبار