۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۳۶۱۹۹۳
به گفته یکی از مقامات ارشد آلمانی اگر تلگرام همچنان درخواست‌های قانونی برای کنترل محتوای افراط گرایانه را نادیده بگیرد، دولت این کشور باید دستور حذف آن از فروشگاه‌های اپل و گوگل را بدهد.
کد خبر: ۴۶۶۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، تلگرام برای دامن زدن به نظریه های توطئه ضد واکسیناسیون و انتشار اخبار جعلی و تظاهرات هایی که به خشونت کشیده شده، در آلمان با انتقادات روبرو است.

این پیام رسان اعلام کرده از دستور سانسور دولت پیروی نمی کند و از سوی دیگر میان فعالان و تظاهرکنندگان بسیار پرطرفدار شده است. این درحالی است که پلتفرم هایی مانند فیس بوک نسبت به فشار دولت برای مقابله با انتشار اخبار جعلی، تهدیدها یا نظریه های توطئه پاسخگو بوده اند.

ماه گذشته گروهی از معترضان اطراف خانه یکی از وزرای ایالت ساکسونی جمع شدند که این اقدام به طور گسترده به عنوان تهدید ضمنی خشونت علیه وی تلقی شد.

بوریس پیستوریوس از وزرای ایالت ساکسونی سفلی در این باره به نشریه اشپیگل می گوید: آنچه در گروه ها و کانال های تلگرامی اتفاق می افتد خلاف قوانین فروشگاه های اپ گوگل و اپل است. ما باید با آنها حرف بزنیم و متقاعدشان کنیم تا اپ تلگرام را ارائه نکنند.

آلمان یکی از سختگیرانه ترین قوانین همخوانی را برای شبکه های اجتماعی در سراسر جهان دارد و آنها را ملزم می کند نسبت به گزارش هرگونه محتوای افراط گرایانه به سرعت پاسخگو باشند.

اما تلگرام که در سن پترزبورگ تاسیس شده و اکنون در دبی فعالیت می کند، تاکنون نسبت به درخواست های وزارت دادگستری آلمان برای ردیابی ناشران محتوای افراطی پاسخی نداده است./مهر

برچسب ها: حاکمیت سایبری تلگرام آلمان
ارسال نظر
آخرین اخبار