۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
تعداد بازدید: ۲۱۷۵۲۰
مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان:
محمدعلی کاظمی در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و معاونان برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: طرح‌های آبخیزداری و جنگلکاری براساس برنامه‌های ۹ در ۹۹ سال گذشته و نیز ۴ در ۱۴ اقدام ۱۴۰۰ بر اساس اعتبارات موجود و مشارکت در حال اجرا است.
کد خبر: ۴۶۹۵

۱۴۰۱ همه اراضی ملی استان اصفهان سنددار هستند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدعلی کاظمی روز چهارشنبه در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و معاونان برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: شاخص‌ترین اقدام اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در سال جاری کاداستر اراضی ملی این استان بود که تا پایان سال سراسر اراضی را کاداستر خواهیم کرد و سند مالکیت به نام دولت خواهیم گرفت و امید است پایان سال جشن انفال بگیریم و بتوان در راستای حفظ اراضی و خدمات رسانی بهتر از این ظرفیت بهره برد.

او با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و جنگلکاری براساس برنامه‌های ۹ در ۹۹ سال گذشته و نیز ۴ در ۱۴ اقدام ۱۴۰۰ بر اساس اعتبارات موجود و مشارکت در حال اجرا است، افزود: اصفهان بر اساس آمار و ارزیابی در اجرای برنامه‌های ۹ در ۹۹ جزو استان‌های برتر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به همکاری شهرداری‌، بسیج و تشکل‌های مردمی در اجرای پروژه‌های جنگلکاری، ابراز داشت: وسعت جنگل‌های زاگرسی استان اصفهان ۶۵ هزار هکتار است که در دو شهرستان سمیرم و فریدونشهر گسترده شده و در امتداد جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است.

۱۴۰۱ همه اراضی ملی استان اصفهان سنددار هستند

کاظمی خاطرنشان کرد: شاخص ترین اقدامی که در بیابان‌های استان اصفهان شده، ایجاد ۳۰۷ هزار هکتار جنگل دست کاشت است که از سال ۱۳۴۵ تاکنون اجرا شده است و اکنون اطراف شهرها، معابر، صنایع نظامی و صنعت احداث شده که در بسیاری مناطق برای استقرار سکونت کمک کننده بوده است.

او با اشاره به برخی تعارضات برای اجرای طرح‌های توسعه در اراضی ملی، گفت: اگر جنگل‌های دست کاشت در استان نبود بی شک بسیاری از سکونتگاه‌ها و اراضی کشاورزی تحت تأثیر فرسایش بادی و ماسه‌های روان بود و امکان سکونت برای اهالی شهرستان‌های بیابانی وجود نداشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: طرح بیابانزدایی در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر اصفهان در سگزی در حال اجرا است که اگر تاکنون انجام نمی‌شد شهر اصفهان تحت تأثیر بیابان و ریزگرد بود هرچند هم اکنون نیز برخی کانون‌ها کنترل نشده و گرد و غبار داخلی را در این شهر شاهد هستیم.

کاظمی با اشاره به اینکه ۴۵ هزار هکتار از جنگل‌های دست کاشت از گونه اسکوپاریا است، اظهار داشت: عملیات پویش مردمی "هر ایرانی یک نهال، ایرانی سرسبز" را همزمان با ۱۱ استان زاگرسی در شهرستان سمیرم در ماه جاری آغاز کردیم که در ادامه در شهرستان‌های نجف آباد، فریدن، کاشان و نائین و با همراهی تشکل‌های مردمی و هلال احمر اجرا خواهد شد.

 

 استان اصفهان با وسعت ۱۰.۷ میلیون هکتار دارای ۹.۷ میلیون هکتار عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی است و بیش از ۸۰ درصد عرصه‌های طبیعی را به خود اختصاص داده که ۶.۳ میلیون هکتار آن مراتع ییلاقی و قشلاقی و ۳‌.۲ میلیون هکتار بیابان است. اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان دارای ۳۵۲ نفر نیروی رسمی و پیمانی است.

گردهمایی سراسری مدیران ستادی و معاونان برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به مدت ۲ روز به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است./ مهر

برچسب ها: سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور کاداستر اراضی ملی اصفهان منابع طبیعی
ارسال نظر
آخرین اخبار