۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
تعداد بازدید: ۵۸۹۸۴۸
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگو با خطوط:
سرمایه گذاران مسکن تحت فشار قرار بگیرند سرمایه را از کشور خارج خواهند کرد.
کد خبر: ۴۷۱

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری خطوط  گفت: متاسفانه ساز و کار مناسبی برای حمایت از سرمایه گذار در داخل کشور نداریم و همین امر سبب خروج سرمایه به سمت امارات و ترکیه شده است.

علی آذری، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت مسکن  گفت: در کشور ما موضوع مسکن به یک بحث بسیار خاص تبدیل شده است، زیرا فعالان و صنوف مختلف با هم در ارتباط هستند ولی متاسفانه مجموعه هایی که با مسکن در ارتباط هستند را با هم مدنظر قرار نمی‌دهیم.

معضلات مسکن مشابه یک بهمن

آذری ادامه داد: معضلات حوزه مسکن مشابه یک بهمن است که در نتیجه جمع شدن انبوهی از مشکلات به شکل بهمن درآمده است یعنی فقط یک موضوع سبب گرانی و رکود بازار مسکن نشده است.

ثبت نام در  سامانه "اسکان و املاک کشور" کارساز نبود

وی با اشاره به قانون مالیات بر خانه های خالی افزود: با توجه به فضای موجود در کشور و نگاه مردم به مسکن به عنوان کالای سرمایه ای، هیچ گاه نباید انتظار داشت که مردم سرمایه خود را به طور شفاف برای دادن مالیات اعلام کنند همانگونه که مشاهده کردیم طی این 10 ماه، صرفا ثبت نام در  سامانه "اسکان و املاک کشور" کارساز نبوده است.

وی گفت: متاسفانه مشکلات در حوزه مسکن به قدری زیاد است که تا زمانی که ساز و کار مناسب برای ساماندهی این بازار توسط دولت اجرایی نشود نمی توان انتظار داشت به آرامش برسد.

مسکن همانند یک حباب

آذری تاکید کرد: با توجه به اینکه مسکن همانند یک حباب است و اغلب سرمایه گذاران ما در بخش مسکن حضور دارند، اگر تحت فشار قرار بگیرند قطعا این سرمایه را از کشور خارج خواهند کرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دبی را ایرانیان آباد کردند، افزود: متاسفانه ساز و کار مناسبی برای حمایت از سرمایه گذار در داخل کشور نداریم و همین امر سبب شده تا طی سال های اخیر شاهد خروج سرمایه از کشور به سمت کشورهای همسایه مثل امارات و ترکیه باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر
آخرین اخبار