۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۳۱۲۵۸۴
مدیرمرکز توسعه کسب و کار در پارک علم و فناوری خراسان رضوی خبر داد:
معرفی شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به جامعه و سازمان‌ها راه حل‌های بهتر و متنوع تری را در جهت رفع مشکلات موجود کشور در اختیار قرار می‌دهد.
کد خبر: ۴۷۹۴

معرفی شرکت های دانش بنیان ارائه راهکارهای بهتر و جدیدتر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط در بیست و دومین نمایشگاه پژوهش و نوآوری که از 23 تا 26 آذرماه 1400 برگزار شد سالن شماره 6 غرفه شماره 14 محل استقرار پارک علم و فناوری خراسان بود.

سید ایمان شریعتی مدیرمرکز توسعه کسب و کار در پارک علم و فناوری خراسان رضوی و مسئول اجرایی غرفه پارک علم و فناوری خراسان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در گفتگو با خبرنگار خطوط گفت: ما در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری کشور از طرف پارک علم و فناوری خراسان ۲۶ دستاورد جدید در حوزه‌های مختلف تجهیزات پزشکی حوزه‌های نیروگاهی، نفت، گاز، حوزه‌های مربوط به تصفیه آب، حوزه‌های مربوط به آب و محیط زیست، حوزه‌های مربط به ICT فناوری اطلاعات و ارتباطات و مربوط به صنایع خلاق و فرهنگی را ارائه کردیم. ما نمونه‌ای از آخرین دستاورد‌های این بخش‌ها را در قالب ۲۶ محصول در این بازه سه روزه نمایشگاه برای حضار و مخاطبین به نمایش گذاشتیم.

وی افزود: در واقع دوستان رایزنی‌های مربوط به تجاری سازی طرح هایشان را انجام دادند و طرح هایشان را به جامعه دانشگاهی کشور و جامعه علم و فناوری کشور معرفی کردند.

سپس شریعتی در مورد تاثیر نمایشگاه پژوهش و فناوری روی اقتصاد دانش بنیان کشور اظهارداشت: با توجه به اینکه شرکت‌های فناور و دانش بنیان شرکت‌هایی هستند که عمدتا نوپا و تازه تاسیس هستند احتیاج دارند که جامعه مخصوصا در بخش‌های مختلف تجاری و تخصصی این نخبگان را بشناسند، محصولاتشان را بفهمند و از وجودشان اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این محصولات برای حل مشکلاتشان استفاده کنند.

مدیرمرکز توسعه کسب و کار در پارک علم و فناوری رضوی تاکید کرد: لازم است سازمان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی از فعال بودن این ظرفیت‌ها در کشور مطلع باشند.

مسئول اجرایی غرفه پارک علم و فناوری خراسان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری افزود: ما در قالب این نوع نمایشگاه‌ها و نشست‌ها باب ارتباطات و شبکه سازی این شرکت‌ها را چه با هم و چه با بخش‌های بیرون برقرار می‌کنیم تا این‌ها بتوانند در بازار وارد شوند و توسعه پیدا کنند.

 خیلی مهم است که بتوانیم این شرکت‌ها را بیش از پیش به جامعه صنعتی و به جامعه دانشگاهی و به بخش‌های مختلف مثل سازمان‌های دولتی بشناسانیم.

این ظرفیت‌ها هر چه بیشتر شناخته شوند برای مشکلات کشور راه حل‌های بهتر و متنوع تری در اختیار قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هفته پژوهش 1400 نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی نمایشگاه مجازی
ارسال نظر
آخرین اخبار