۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۴۴۳۶۹۶
امروز شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰ بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش را خواهیم داشت که به صورت باران و برف همراه با وزش باد خواهد بود.
کد خبر: ۵۲۹۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

هوای تهران امروز پاک است

امین حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی گفت: برای امروز بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش را خواهیم داشت که به صورت باران و برف همراه با وزش باد خواهد بود. وی ادامه داد: انتظار داریم در نواحی مرتفع جنوب کرمان، جنوب هرمزگان، جنوب بوشهر و فارس هم بارش‌های خفیفی را داشته باشیم.


وی گفت: برای فردا بیشتر نقاط کشور جو پایدارخواهند داشت که در شهر‌های پر تردد و صنعتی انتظار افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را شاهد هستیم.
نقشینه گفت: از فردا تا سه شنبه بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب کرمان و پس فردا در سواحل شرقی دریای عمان در جنوب سیستان و بلوچستان با افزایش ابر بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق را انتظار داریم.


وی ادامه داد: اما چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت که در نقاط سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف خواهد بود که این بارش‌ها هم میتوانند همراه با رعد و برق و تندباد باشد.


وی گفت: امروزدر نیمه شمالی کشور کاهش دما رخ می‌دهد و فردا این کاهش دما در نواحی شرق و شمال شرق وجود خواهد داشت.
نقشینه گفت: دریای خزر امروز و خلیج فارس دوشنبه مواج و متلاطم خواهد شد.


وی در پایان در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت: هوای تهران امروز صبح پاک، از فردا هوای تهران همراه با غبار محلی و از این رو جبهه پایداری را شاهد خواهیم بود، بیشینه دما امروز ۱۱ و فردا و پس فردا ۸ درجه پیش بینی شده است. / میزان

برچسب ها: هواشناسی آب و هوا
ارسال نظر
آخرین اخبار