۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
تعداد بازدید: ۱۵۳۹۳۷
خرید و فروش بیش از ۷ میلیارد سهم؛
شاخص کل بازار سهام شنبه چهارم دی ماه با رشدی ۲۶۵۱۱.۸۴ واحدی روبرو شد که نشان از رشد ۱.۹۵ درصدی شاخص بود.
کد خبر: ۵۳۴۰

رشد حدود 2 درصدی شاخص کل بازار سرمایه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بازار سرمایه امروز شنبه چهارم دی ماه با رشدی ۲۶۵۱۱.۸۴ واحدی روبرو شد که نشان از رشد ۱.۹۵ درصدی شاخص بود.

امروز تقریباً همه شاخص‌ها مثبت شدند. با این وجود عرضه‌های قابل توجهی در بازار شکل گرفت که به احتمال زیاد این عرضه‌ها در روز‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.

البته باید دید نحوه تقابل فعالان بازار سرمایه در مقابل این عرضه‌ها چگونه خواهد بود چراکه آینده بازار به این نوع برخورد بستگی خواهد داشت.

به‌طور کلی در بازار امروز شاخص‌ها با افزایش نسبتاً خوبی مواجه شدند که می‌تواند در شرایط رکودی کنونی امید‌های زیادی را در دل فعالان و سرمایه‌گذاران وارد کند.

در معاملات بازار سهام امروز شرکت‌های گروه صنعتی روند مثبت و رو به بهبودی از خود نشان دادند.

اما شاخص کل هم‌وزن در بازار سهام امروز با ۴۱۴۹.۷۲ واحد افزایش، رشدی ۱.۱۶ درصدی را تجربه کرد.

با انجام معاملات امروز بورس، ارزش بازار سرمایه به رقم ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۸۰۳ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۱۱۶ تومان رسید.

ایران خودرو (خودرو)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بورس کالای ایران (کالا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران) و سایپا (خساپا) نماد‌های پرتراکنش امروز بودند.

در بازار امروز ملی صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو (کچاد) و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) بیشترن تأثیر را در افزایش شاخص داشتند.

امروز ۵۳۶ هزار و ۳۱۴ معامله انجام شد؛ حجم معاملات امروز بیش از ۷ میلیارد سهم بود و ارزش معاملات امروز ۴ هزار و ۵۶۷ میلیارد و ۲۴۵ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۳۴۱ تومان بود که حدود ۰.۸۲ درصد ارزش کل بازار را شامل می‌شد.

در بازار فرابورس هم امروز شاهد رشد ۳۱.۴۶ واحدی شاخص بودیم که شاخص فرابورس را به رقم ۱۸۸۱۶.۲۳ رساند و ارزش بازار پایه فرابورس امروز به ۳۳۰ هزار و ۷۸۱ میلیارد و ۸۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۶۴۷ تومان رسید.

در بازار فرابورس امروز ۲۲۵ هزار و ۹۶۰ معامله انجام شد که ارزش این معاملات ۹ هزار و ۸۶۶ میلیارد و ۳۶۷ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۷۰۵ تومان بود و در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۱۹۲ سهم معامله شد.

در معاملات امروز فرابورس، نماد‌های آریا، کگهر، زاگرس، شاوان و هرمز بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص فرابورس داشتند و نماد‌های بپاس و غصینو جلوی افزایش بیش از حد شاخص را گرفتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار