۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۱۲۸۴۴۰
رئیس هیئت مدیره انجمن آشوریان تهران افزود: ما آشوریان اولین ملتی بودیم که مسیحیت را پذیرفتیم و کل مردم ما مسیحی شدند و در همان قرن اول میلادی ما کلیسایی در ارومیه داریم که مال قرن اول میلادی است به نام کلیسای حضرت مریم که ما به آن کلیسای ننه مریم می‌گوئیم.
کد خبر: ۵۳۵۴

ایران الگوی زندگی توام با محبت برای مردم دنیاست

یوناتن بت کلیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: امروز روز میلاد مسیح است من این میلاد را به همه ادیان توحیدی تبریک عرض می‌کنم. برای برادران و خواهران مسلمان خودم برای تمام مسیحیان جهان به ویژه آشوریان عزیزم در ایران خاصه آشوریان مقیم تهران سالی خوش آرزو می‌کنم.

رئیس هیئت مدیره انجمن آشوریان تهران افزود: ما آشوریان اولین ملتی بودیم که مسیحیت را پذیرفتیم و کل مردم ما مسیحی شدند و در همان قرن اول میلادی ما کلیسایی در ارومیه داریم که مال قرن اول میلادی است به نام کلیسای حضرت مریم که ما به آن کلیسای ننه مریم می‌گوئیم.

وی تاکیدکرد: این کلیسا گواهی بر قدمت حضور آشوریان در ایران است. ما در قرن اول در ایران زندگی می‌کردیم متاسفانه در این سال‌های اخیر که بیماری کرونا پیش آمد کلیسا‌های ما هم مثل سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها خالی از حضور مردم بود.

بت کلیا اظهار کرد: همانطور که از برگزاری نمازجمعه و مساجد از حضور مردم ممانعت می‌شد مراسم‌های روز یکشنبه ما هم به صورت مجازی انجام شد.

وی درباره جمعیت آشوری‌های مقیم تهران گفت: ما حدود ۶ تا هفت هزار نفر آشوری در تهران داریم و جمعیت آشوریان ایران حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر است.

این نماینده ادوار آشوریان درباره تعداد کلیسا‌های موجود در تهران گفت: ما ۶ کلیسا در تهران داریم و ما آشوری‌ها هم مانند برادران ارمنی خود دارای سه فرقه هستیم و کلیسای خودمان را به عنوان کلیسای شرق آشوری می‌گوییم و رهبر دینی خاص خودمان را داریم.

همانطور که برادران ارمنی ما دارای سه شاخه مسیحی هستند یعنی کاتولیک و ارتدوکس و پروتستان؛ ما نیز دارای سه شعبه شرق آشوری و کاتولیک و پروتستان هستیم و ۳ تا کلیسای شرق آشوری و ۲ تا کلیسای کاتولیک و ۱ کلیسای پروتستان در تهران داریم.

وی گفت: رهبر دینی فعلی آشوریان مار اَوَرول ایل به عنوان پاتریاک جدید به تازگی انتخاب شده اند ایشان متولد شیکاگوی امریکا هستند و اولین باری است که ما رهبر آشوریان از غرب انتخاب شده است.

ایران الگوی زندگی توام با محبت برای مردم دنیاست

بت کلیا گفت: ما مراسم مان را طبق آداب و رسوم خودمان انجام می‌دهیم و بنده که امروز رئیس انجمن آشوریان تهران هستم تمام فعالیت‌های مربوط به فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عهده انجمن ماست.

رئیس هیئت مدیره انجمن آشوریان تهران افزود: کلیسا‌های ما هم انجمن دارند و مراسم دینی را برگزار می‌کنند.

وی خاستگاه قوم آشور را ارومیه معرفی کرد و گفت: کلمه «ارومیه»  یک کلمه آشوری است که «اور» یعنی "جایگاه" و «میه» یعنی "آب"  که به دلیل وجود دریاچه ارومیه این نام برایش انتخاب شده است.

جامعه آشوریان از ارومیه در کشور پخش شدند و هم اکنون در ده شهر ایران حضور دارند.

این سال نو و میلاد عیسی مسیح و آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی را برای همه مردم جهان تبریک می‌گویم و آرزومندم که ما و همه مردم جهان در سال جدید با صلح و صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی کنیم.

وی با اشاره به همه گیری بیماری کرونا اظهارکرد: لازم می‌دانم به همه سفارش کنم که به فکر هم باشیم.   به خاطر این گرفتاری که توسط یک ویروس به نام کرونا پیش آمده که چه فجایعی را در دنیا ایجاد کرده چه خوبست که همه در کنار هم و برای هم زندگی کنیم و امیدوارم جهان این را درک کند.

کلیسای ننه مریم، گواه قدمت حضور آشوریان در ایران

رئیس هیئت مدیره انجمن آشوریان تهران تاکیدکرد: ایران یک الگوی زندگی توام با محبت است و ما در ایران مسیحی و مسلمان و کلیمی و زرتشتی و کرد و ترک و لر و فارس و آشوری و ارمنی با گویش‌های مختلف در کمال آرامش و آسایش در کنار هم و برای هم زندگی می‌کنیم.

بت کلیا گفت: این ایران ماست و امیدوارم الگویی برای تمام مردم جهان علی الخصوص آن‌هایی که بویی از اتحاد و همبستگی برده اند باشد.

برچسب ها: کریسمس آشوریان مسیحیان
ارسال نظر
آخرین اخبار