۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۷۶۸۰۷
معاون وزیر ارتباطات توضیح داد:
معاون وزیر ارتباطات دلیل عدم فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان برخی از دانشگاهیان را توضیح داد و گفت: اینترنت تمامی لیست‌های تأیید شده از سوی وزارت علوم، بهداشت و مراکز آموزشی فعال شده است.
کد خبر: ۵۴۵۸

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، ستار هاشمی معاون وزیر ارتباطات، با بیان اینکه هیچ محدودیتی از سوی وزارت ارتباطات برای فعال سازی بسته اینترنت رایگان ویژه آموزش مجازی در نظر گرفته نشده است گفت: تمامی افرادی که فرآیند ثبت نام دریافت بسته اینترنت را به صورت طبیعی تکمیل کرده و از سوی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد تأیید شدند، اینترنت رایگان با یک فاصله حداقلی برای آنها فعال شده است.

وی ادامه داد: بسته اینترنت ویژه آموزش مجازی دانشجویان، اساتید و طلاب، مطابق با تاییدیه وزارتخانه‌های مربوطه فعال شده و پیامک فعال سازی این بسته نیز به اطلاع آنها رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: حتی این فرآیند از سوی وزارت ارتباطات فراهم شد تا اگر اسامی برخی از افراد در لیست مدنظر نبود و دستگاه‌های مسئول اسامی آنها را تأیید نکردند، امکان ثبت اعتراض و درج مجدد مشخصات وجود داشته باشد.

وی گفت: در صورت ثبت اعتراض و درج مشخصات، ما آن لیست را مجدداً به دستگاه‌های مسئول ارسال کردیم که در صورت تأیید آنها، مجدد بسته اینترنت این افراد فعال شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: چنانچه هنوز عزیزانی هستند که بسته اینترنت آموزش مجازی برای آنها فعال نشده است، دلیل بر این نیست که وزارت ارتباطات ملاحظه و یا معطلی زمانی برای این موضوع داشته است؛ بلکه صرفاً منتظر تأیید از مراجع ذیربط است و در لیست تاییدیه از سوی این دستگاه‌ها، اسامی مدنظر به ما ارجاع داده نشده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: عدم فعال سازی بسته اینترنت با موضوع ترم جدید دانشجویان ارتباطی ندارد و ما محدودیتی از این لحاظ برای دانشجویان و دانشگاهیان قائل نبوده‌ایم.

وی افزود: اگر لیست تأیید شده از سمت وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد و سایر مراکز حوزوی و آموزشی به دست ما برسد بسته اینترنت رایگان برای آموزش مجازی این اسامی فعال خواهد شد.

هاشمی گفت: چیزی که تاکنون نیز اتفاق افتاده است؛ اگر چه ممکن است تعداد معدودی از افراد مشکلی در این زمینه داشته باشند که آن را باید به ما اعلام کند و ما موضوع را در اسرع وقت به وزارتخانه‌های مربوطه اطلاع خواهیم داد؛ در صورت تأیید و پس از استعلام، امکان فعال سازی اینترنت برای آنها همچنان وجود خواهد داشت.

به گفته معاون وزیر ارتباطات تاکنون بسته اینترنت آموزش مجازی برای حدود دو و نیم میلیون دانشجو و طلاب، یک میلیون معلم و ۲۰۰ هزار استاد دانشگاهی و حوزوی فعال شده است./مهر

برچسب ها: اینترنت هزینه اینترنت سازمان فناوری اطلاعات ایران دانشجویان
ارسال نظر
آخرین اخبار