۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
تعداد بازدید: ۴۷۳۵۹۹
ابوالفضل ابوترابی گفت: پرونده دو تابعینی بودن حسن روحانی به کجا رسید و قوه قضائیه در یک کلام بگوید روحانی دو تابعیتی هست یا نیست.
کد خبر: ۵۵۸۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت:  تصمیم بسیار خوبی مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت کمک به استان‌های کمتر برخوردار از جمله سیستان و بلوچستان برای ضرورت انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان گرفت، اما در فرمایشات همکارانم نکاتی وجود داشت که باید همکاران به آن‌ها عنایت داشته باشند.

مقام معظم رهبری فرمودند که ناامید کردن مردم آگاهانه و چه ناآگاهانه نقشه‌ دشمنان و بسیار خطرناک است، نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیار ارزشمندی بعد از انقلاب مخصوصاً در بحث سلامت و تامین آب شرب به جامعه برداشته به گونه‌ای که امروز استان‌های دور افتاده ما هم از آب شرب برخوردار هستند.  ضرورت دارد در لایحه بودجه به این مناطق محروم توجه کنیم، اما اینکه به هر بهانه‌ای نکاتی را مطرح کنیم که به صلاح نظام و انقلاب نیست.

این نماینده مجلس در ادامه افشاگری‌هایی هم می‌کند و می‌گوید اینکه به هر بهانه‌ای به مردم پیام بدهیم که مسئولین کاری انجام نمی‌دهند و از مردم بخواهند اعتراض کنند تا به نظام و دولت فشار وارد کنند تا غیر کارشناسی و عجولانه برخی مصوبات را داشته باشند، به صواب نیست و بر خلاف منافع و امنیت ملی است.

راستینه گفت: تا سال ۲۰۵۰ بزرگ ترین تنش آبی شکل خواهد گرفت و تنها ۳ درصد آب بر روی کره زمین آب شرب است. انتقال آب از فلات مرکزی از جمله اقداماتی بوده که انجام داده ایم، ولی صنایع آب بر را هم در فلات مرکزی مستقر کرده ایم.  متاسفانه از ظرفیت بزرگ سواحل غفلت کردیم و امروز مجبوریم هزینه‌های مضاعفی برای انتقال آب از سواحل به فلات مرکزی بر نظام تحمیل کنیم که این هم سیاست نظام بوده و برای آن احترام می‌گذاریم.

برخی نمایندگان مجلس مردم را تشویق به اعتراض می‌کنند

این نماینده مجلس می‌گوید:  چرا مرتب خلاف واقع صحبت می‌کنیم اینکه بگوییم در بودجه برای احیای فلان رودخانه در نظر گرفته نشده خلاف واقع است سه ردیف بودجه برای این منظور در نظر گرفته شده و نمایندگان می‌توانند به این موضوع ورود و این موضوع را در بودجه ببینند.  

 همه مجلس باید تصمیماتش انقلابی و ملی باشد، زیرا نگاه منطقه‌ای سم مهلک است این کمله را راستینه می‌گوید، زیرا انتقال آب برای سیستان و بلوچستان را ضروری می‌داند، اما تاکید می‌کند که نباید در کنار این انتقال لابی گری برای انتقال آب دیگری گرفته شود.

به گفته‌ این نماینده مجلس، حق نداریم برای انتقال آب اقدام به لابی‌گری و فشار به نظام و وزارت نیرو بکنیم.  

راستینه خطاب به نماینده‌ای که از در نظر نگرفتن بودجه برای احیای زاینده رود انتقاد کرده بود گفت: نمایندگانی که خلاف واقع سخن بگوید باید پاسخ بدهد و باید رسیدگی به این مسئله در دستور کار نشست‌های هیئت رئیسه مجلس قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار