۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
تعداد بازدید: ۴۷۱۶۳۸
گوشی های زیادی بودند که انتظار داشتیم سال ۲۰۲۱ معرفی شوند ولی خبری از آن‌ها نشد.
کد خبر: ۵۶۴۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، سال ۲۰۲۱ میزبان گوشی‌های بسیار مهمی مثل محصولات سری گلکسی S۲۱ سامسونگ، دو گوشی سری گوگل پیکسل ۶، خانواده شیائومی می ۱۱، سومین نسل گوشی‌های تاشو سامسونگ و سری وان پلاس ۹ بود. البته محصولات جذاب دیگری هم در این سال معرفی شدند که اهمیت کمتری از گزینه‌های بالا داشتند و به همین خاطر اسمی از آن‌ها نیاوردیم.

اما انتظار داشتیم چند گوشی مهم دیگر هم همین امسال معرفی شوند، ولی هرگز این اتفاق نیفتاد. محصولاتی که رونمایی از آن‌ها لغو شده، به تأخیر افتاده یا اصلاً از پایه وجود نداشته‌اند. در این مقاله نگاهی به تمام گوشی‌های گم شده در سال ۲۰۲۱ خواهیم انداخت.

غایبان بزرگ سال ۲۰۲۱ بازار موبایل

۱. گوگل پیکسل فولد

یکی از گوشی‌های تاشویی که انتظار داشتیم امسال معرفی شود و بار‌ها در قطعه کد‌های اندروید ظاهر شده بود، گوشی گوگل پیکسل فولد است. بسیاری از افشاگران مطرح دنیای موبایل از جمله Evan Blass و رسانه کره‌ای The Elec معتقد بودند که این گوشی تا پایان سال معرفی خواهد شد.

درست است که این اتفاق رخ نداد، ولی انتظار داشت گوگل حداقل در رویداد معرفی گوشی‌های سری پیکسل ۶ خود که در ماه اکتبر برگزار کرد، تیزر تبلیغاتی از این محصول را منتشر کند. یکی از نزدیکان گوگل می‌گوید علت انجام ندادن این کار، لغو این پروژه است.

۲. نسخه کوچک گوگل پیکسل

گوگل سال ۲۰۲۱ از گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۵a رونمایی کرد، ولی همه این مدل‌ها گوشی‌های بزرگ جثه‌ای هستند. چنین وضعیتی برای گوگل بی‌سابقه است؛ زیرا آن‌ها همیشه عادت دارند یک گوشی کوچک‌تر را هم در کنار محصولات خود عرضه کنند.

اگر گوشی پیکسل ۵a ۴G را نسخه کوچک‌تر پیکسل ۶ بدانیم و پیکسل ۵a را مدل بزرگ‌تر XL محسوب می‌کنیم، ما همچنان از عرضه یک نسخه کوچک‌تر پیکسل استقبال می‌کنیم. امیدواریم که گوگل حداقل سال آینده این محصول را ارائه کند.

۳. سری هواوی میت ۵۰

از زمان عرضه گوشی‌های هواوی Ascend Mate و Mate ۷، معمولاً هر سال نسل جدید گوشی‌های هواوی میت معرفی می‌شوند. حتی تحریم‌های ایالات متحده باعث نشد هواوی گوشی‌های سری میت ۳۰ را در سال ۲۰۱۹ و میت ۴۰ را یک سال بعد از آن در سال ۲۰۲۰ حتی بدون پشتیبانی از خدمات گوگل عرضه نکند. با این حال امسال خبری از معرفی گوشی‌های سری هواوی میت ۵۰ نبود.

گزارشی از چین منتشر شده که نشان می‌دهد علت این اتفاق کمبود تراشه‌های Kirin ساخت خود هواوی برای قدرت‌بخشی به این خانواده بوده است؛ هرچند ما مشاهده کردیم که هواوی از نسخه ۴G چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام در گوشی هواوی پی ۵۰ پرو استفاده کرد.

آیا این گوشی‌ها در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد؟ یک منبع نزدیک به هواوی این موضوع را تأیید می‌کند.

۴. ال جی ولوت ۲

ال جی اوایل سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت از بازار گوشی‌های هوشمند کنار برود. این تصمیم در حالی گرفته شد که ال جی مشغول کار روی نسخه جدید گوشی LG Velvet بود که بسیاری آن را ال جی ولوت ۲ پرو نامیده بودند. حتی تصویری از این گوشی نیز توسط افشاگران منتشر شده بود که نشان می‌داد ال جی تصمیم گرفته از ماژول دوربین شبیه به قطرات باران روی قاب پشتی این گوشی استفاده کند.

علاوه بر این احتمالاً اگر قرار بود عرضه شود، به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، نمایشگر ۶.۸ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED، یک باتری ۴، ۵۰۰ میلی‌امپر ساعتی و دوربین سه‌گانه ۶۴ + ۱۲ + ۸ مگاپیکسلی مجهز بود و برخلاف نسل اول خود به عنوان یک پرچمدار وارد بازار می‌شد.

۵. ال جی رولیبل

یکی دیگر از گوشی‌های مهمی که بعد از خروج ال جی از دنیای موبایل لغو شد، گوشی رول شونده ال جی بود. این دستگاه برای نخستین بار در اواخر سال ۲۰۲۰ به نمایش درآمد و در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ از نزدیک با آن ملاقات کردیم.

مهم‌ترین ویژگی این گوشی برای فروش، یک نمایشگر با قابلیت رول شدن از سمت راست بود که به کاربر امکان تبدیل گوشی خود به یک تبلت بزرگ‌تر را می‌داد.

۶. گوشی‌های سری وان پلاس ۹ تی

وان پلاس معمولاً بعد از گذشت ۶ ماه از معرفی گوشی‌های پرچمدار خود، نسخه بروز شده آن‌ها را با پسوند “T” عرضه می‌کند. این از نوامبر ۲۰۱۶ و عرضه گوشی وان پلاس ۳ تی، عادت جدانشدنی از وان پلاس بوده است. با این حال این اتفاق در سال ۲۰۲۱ رخ نداد و مدیرعامل وان پلاس بدون گفتن علت، عنوان کرد که امسال منتظر عرضه گوشی‌های سری T این کمپانی نباشید.

۷. گلکسی نوت ۲۰۲۱

بزرگ‌ترین غایب سال ۲۰۲۱، نسخه جدید گوشی گلکسی نوت سامسونگ بود. اولین بار در آگوست سال ۲۰۲۰ بود که گفته شد سامسونگ نمی‌خواهد این نسخه را در سال آینده عرضه کند، ولی خود سامسونگ هیچوقت این خبر را تأیید نکرده بود.

اما در نهایت یکی از مدیران سامسونگ به طرفداران این کمپانی اعلام کرد که گلکسی نوت با یک سال تأخیر، سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد. /گجت نیوز

برچسب ها: موبایل اپلیکشین موبایل
ارسال نظر
آخرین اخبار