۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
تعداد بازدید: ۴۴۴۰۹۸
اسماعیلی با تأکید بر اینکه حدود ۴۰۰ سینما در حال ساخت داریم، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۱۴۰۱ به تعداد هزار سینما در کشور برسیم.
کد خبر: ۵۶۶۵

تعداد سینما‌های کشور در سال آینده چهار رقمی می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی را از فعالیت‌های جاری، برنامه‌های آتی، مشکلات و کمبود‌ها ارائه شد.

وی به حضور نماینده اصناف و اتحادیه‌های سینما و بیان مشکلات این صنف اشاره کرد و افزود: برگزاری این جلسه قدم بسیار خوبی بود که رئیس کمیسیون اقتصادی برداشت تا بتوانیم در سال آتی موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر را سر و سامان دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز مشکلات زیرساختی و محتوایی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ایران با این قدمت و جامعه هنری بسیار بالا که رتبه ۹ الی ۱۰ تولید فیلم در دنیا را در اختیار دارد، در بحث تعداد صندلی سینما جز کشور‌های در رنکینگ پایین جهان قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندگان مجلس برخی از این دست از مشکلات در سال آینده برطرف و حل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین به ارائه پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ امکاناتی را در اختیار وزارت فرهنگ قرار دهند از جمله تسهیلات با نرخ سود پایین که از اهمیت زیادی برخوردار است، اشاره و اظهار داشت: نیاز است اعتباراتی برای حمایت از بخش خصوصی که تمایل به ورود در عرصه‌های هنری و فرهنگی دارند به این وزارتخانه تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: بنای دولت تصدی‌گری نبوده و رئیس جمهور و هیئت دولت طی این مدت در سفر‌های استانی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه و دیگر بخش‌های دولت برای تکمیل زیرساخت‌ها حوزه فرهنگ هزینه کردند، اما حجم کار‌ها و پروژه‌های بر زمین مانده بسیار زیاد است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه حدود ۴۰۰ سینما در حال ساخت داریم، ابراز امیدواری کرد: با کمک مؤثر مجلس و کمیسیون اقتصادی این تعداد سینما را تکمیل کرده و تا پایان سال ۱۴۰۱ به تعداد هزار سینما در کشور، برسیم./دفاع‌پرس

 
برچسب ها: محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی دولت سیزدهم سینمای ایران اتحادیه سینما جامعه هنری
ارسال نظر
آخرین اخبار