۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
تعداد بازدید: ۱۵۲۶۱۶
فعالان قرآن و عترت در پی اصلاح مصوبه مربوط به تنظیم اساسنامه و تشکیل صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی هیات دولت به جمع دریافت‌کنندگان خدمات این صندوق پیوستند.
کد خبر: ۵۷۴۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، ، اضافه شدن این گروه به دریافت کنندگان تسهیلات از سوی صندوق اعتباری هنر با توجه به تغییر ساختار تشکیلاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزوده شدن معاونت امور قرآن و عترت و تکلیف این وزارتخانه صورت پذیرفته است.

بر این اساس هیات وزیران دولت سیزدهم، در حمایت از فعالان قرآنی و ضرورت تعمیم خدمات صندوق اعتباری هنر به فعالان قرآنی به جهت نقش آنها در حوزه فرهنگ،  با اصلاح مصوبه مربوط و اضافه شدن عنوان فعالان قرآن و عترت به فهرست دریافت کنندگان خدمات صندوق اعتباری هنر موافقت کرد.

 

 **عضویت بیش از ۸۶ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر

 مدیر عامل صندوق اعتباری هنر روز 29 آذرماه سال جاری در نشست رسانه ای با جمع کثیری از خبرنگاران خبرگزاریها، مطبوعات و شبکه های صدا وسیما با تشریح جزییات فعالیت صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با بیان اینکه اکنون بیش از ۸۶ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به عنوان اعضای صندوق اعتباری هنر ثبت نام و تشکیل پرونده داده اند ، اعلام کرده بود که این اعضا در قالب‌های مختلف از خدمات این صندوق در حوزه‌های بیمه‌ تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح تکریم و حمایت‌های دیگر توسط بهره مند می شوند.
سید مجید پوراحمدی با اشاره به اینکه  شمار اعضا هر لحظه در حال افزایش و بروز رسانی است، ادامه داد: در مدت اخیر این صندوق درخواست های جدیدی برای عضویت داشته که رقمی بیش از ۱۵ هزار نفربدین منظور نسبت به عضویت در صندوق اقدام کرده اند.
وی یادآورشد: دراین چارچوب طراحی‌های جدیدی برای نحوه عضوگیری مدنظر داریم که از مراجع هنری و فرهنگی به اهالی فرهنگ و هنر اطلاع رسانی شده است.
به گفته وی، این صندوق همچنین موضوع پالایش را در حوزه عضوگیری مد نظر قرار داده است.

**بهره مندی بیش از ۴۲ هزار نفر از بیمه تامین اجتماعی و ۳۵هزارنفر تکمیلی
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه از بهره مندی چهل و دوهزار و۷۶۱ نفر از بیمه تامین اجتماعی و همچنین سی و پنج هزارو ۸۵۶ نفر از بیمه تکمیلی خبر داد و گفت: حدود دوهزارو۶۳۹ نفر مستمری‌بگیر این صندوق هستند. 
پوراحمدی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی را صندوق اعتباری هنر تامین می‌کند.

صندوق اعتباری هنر

**عضویت فعالان قرآنی در صندوق هنر 
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه از تصویب به عضویت درآمدن فعالان قرآنی به عنوان اعضای جدید این صندوق خبر داد و گفت: از آینده نزدیک علاوه بر اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، فعالان قرآنی نیز با عضویت در این صندوق می توانند از خدمات و تسهیلات  این صندوق بهره مند شوند.

**تلاش برای گامهایی در جهت حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: این پرداختی ها در برابر هزینه‌های بالا و وضعیت سخت اقتصادی این روزها، رقم های کم و ناچیزی است اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص محمد مهدی اسماعیلی و این صندوق تمام تلاش خودش را انجام داده تا بتواند گامی هرچند کوتاه برای کمک و حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بردارد.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد:‌ مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ویژه دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صندوق اعتباری هنر و دولت مردمی مصمم است تا تمام توان و تلاش خود را در جهت حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بکار ببندد و در این راه از هیچ تلاش و کوششی برای کمک و حمایت از این قشر فرهیخته دریغ نخواهیم کرد./ روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برچسب ها: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن صندوق اعتباری هنر
ارسال نظر
آخرین اخبار