۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید: ۱۹۶۷۷۰
به ادعای مترجم که به دلایل امنیتی می‌خواست نامش فاش نشود، در حقیقت، صدام در زمان دستگیری در اتاقی بود، هوشیار نبود و نمی‌فهمید چه می‌گوید و چه اتفاقی می‌افتد.
کد خبر: ۵۷۵۵

گزارشات آمریکا ساختگی است/صدام در زمان دستگیری هوشیار نبود و نمی‌فهمید چه می‌گوید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، در سالگرد اعدام «صدام حسین» دیکتاتور معدوم عراق، یک مترجم عراقی که در آن زمان با ارتش آمریکا کار می‌کرد، در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» مدعی شد، گزارش‌ها مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی صدام را در حالی که در یک سوراخ زیرزمینی پنهان شده بود، دستگیر کردند، ساختگی است.

وی افزود: پس از دستگیری او، اوضاع به گونه‌ای ساخته و پرداخته شد که دولت آمریکا به ریاست بوش بتواند [بدون آسیب] خارج شود تا ائتلافی که او علیه عراق ایجاد کرده بود، شکست نخورد تا اقتدار آمریکا به خاطر حمله به عراق به بهانه داشتن سلاح‌های کشتار جمعی و تهدید قریب الوقوع صلح آسیب نبیند.

این فرد تاکید کرد که او می‌خواهد دنیا بداند صدام در اتاق بود و این تصور که در زمان دستگیری در گودالی کز کرده بود، ساختگی است.

مترجم افزود که رئیس‌جمهور معدوم عراق نمی‌توانست وارد تونل شود، زیرا تونل خیلی باریک بود و وی در آن زمان ضعیف بود.

او در خصوص زمان دستگیری صدام گفت: من یک جلیقه ضد گلوله پوشیده بودم، آن را درآوردم و توانستم به زور خودم را داخل سوراخ بفشارم، من هم به سختی توانستم بیرون بیایم. بله سوراخ بود، اما اطلاعاتی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آنجا دستگیر شده... به شما می‌گویم - او در اتاق بود، او را در اتاق دستگیر کردند.

به گفته مترجم، این یک «اتاق معمولی» بود که هیچ وسیله ارتباطی نداشت، فقط شامل یک کمد لباس، دو تخت، یک رادیو، یک دستگاه ضبط صدا، یک تلویزیون کوچک، چند لباس و کفش بود.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، پس از دستگیری صدام در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۳، پنتاگون مدعی شد که وی در حفره‌ای به عمق هشت فوت زیر یک مزرعه پنهان شده بود. به ادعای مترجم که به دلایل امنیتی می‌خواست نامش فاش نشود، در حقیقت، صدام در زمان دستگیری در اتاقی بود، هوشیار نبود و نمی‌فهمید چه می‌گوید و چه اتفاقی می‌افتد.

در ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶، صدام در پی حمله آمریکا به عراق به بهانه جستجوی سلاح‌های کشتار جمعی که مدعی بود در این کشور پنهان است، اعدام شد. وجود چنین سلاح‌هایی هرگز ثابت نشد.

انتهای پیام/فارس.

برچسب ها: صدام حسین
ارسال نظر
آخرین اخبار