۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
تعداد بازدید: ۴۱۲۵۹۷
همزمان با سیزدهمین سفر استانی دولت مردمی به قم، رئیس جمهور در شورای اداری این استان اولین مسئله در استان قم را مسایل فرهنگی عنوان و از دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست ضمن انجام کارهای جدی فرهنگی در این استان نسبت به تشکیل کارگروه زیارت با حضور مسئولان استانی اقدام کنند.
کد خبر: ۵۸۱۱

تاکید رئیس جمهوری بر کار جدی فرهنگی در قم/ با حضور وزیر فرهنگ کارگروه زیارت تشکیل شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، همزمان با سیزدهمین سفر استانی دولت مردمی به استان قم در انتهای این سفر پنجشنبه شب شورای اداری استان به ریاست سید ابراهیم رییسی  رئیس جمهور و اعضای دولت و‌ مسئولان استانی تشکیل شد.

در این جلسه رئیس جمهور ضمن تاکید بر تلاش برای انجام کارها و فعالیت های فرهنگی با محوریت و هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: خود اهالی محترم، مسئولان اثرگذار دولت در این رابطه وظیفه دارند.

رییسی خطاب به مسئولان دولتی هم تاکید کرد: آقای استاندار هم کارگروه‌هایی را از مسئولان مربوطه فرهنگی فعال و چنانچه پشتیبانی‌های لازم دارد انجام شود. رئیس قوه مجریه در عین حال تصریح کرد: این مجموعه در واقع ارزشمند باید نسبت به مسائل فرهنگی قم بتواند کار را دنبال کرده و اطمینان بخش باشد.

وی اضافه کرد:  از آنجائیکه این مجموعه (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) را توانمند دیدم این کار جدی را به آنها می سپارم اطمینان دارم این مجموعه می تواند دراین رابطه کارجدی کند و موفق هم خواهد شد.

 

عکس

** تاکید به تشکیل کارگروه زیارت با حضور وزیر فرهنگ

 رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور صحن مطهر و‌ منور حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه در شهر قم، گفت : اینجا دومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در ایران اسلامی است که این شهر را به قطب گردشگری مذهبی و زیارتی تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به همین سبب جمعیت بسیاری به این شهر در حال تردد هستند از طرفی نیز قم با ۱۷ استان کشور ارتباط دارد که به خاطر همین مسئله باید نسبت به مسئله گردشگری به صورت عام و خاص و البته گردشگری سلامت هم اقدام لازم صورت پذیرد.

رئیس جمهور از دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد خواست تا با هماهنگی بخش های گردشگری و  استاندار قم کارگروه زیارت را تشکیل داده و با بخش‌های مسئول در استان کار جدی صورت پذیرد.

آیت الله رییسی در عین حال از وزیر فرهنگ خواست در دولت کار جدی در این رابطه کرده و هر مشکلی در این رابطه وجود دارد در این کار گروه که جایگاه قانونی دارد بررسی شده و اگر کاری لازم است در دولت انجام شود منتقل شود تا پیگیری صورت پذیرد.

به گزارش خطوط، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم روز پنج شنبه وارد قم شد.

در جریان بازدیدها، دیدارها و جلسات روز نخست سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به قم ، تصمیمات و اعتبارات مهمی برای کاهش مشکلات قم در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در نظر گرفته شد.

 دیدار با مراجع تقلید و برخی علمای قم و شرکت در نشست خبری از برنامه های اعلام شده دومین روز حضور رییس جمهور به قم است./روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

 

برچسب ها: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رییس جمهور قم
ارسال نظر
آخرین اخبار