۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
تعداد بازدید: ۱۲۹۶۱۰
اسکن تیروئید روش تصویربرداری تخصصی برای بررسی تیروئید، است. به طور معمول، اسکن با پزشکی هسته ای برای ارزیابی نحوه عملکرد تیروئید است.
کد خبر: ۵۸۸۰

چگونه برای اسکن تیروئید آماده شویم؟

غلامرضا سیف، متخصص سونوگرافی

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ 

اسکن تیروئید روش تصویربرداری تخصصی برای بررسی تیروئید، است. به طور معمول، اسکن با پزشکی هسته ای برای ارزیابی نحوه عملکرد تیروئید است. دوربین، ناحیه تیروئید را اسکن می کند، ردیاب را ردیابی می کند و نحوه پردازش تیروئید را اندازه گیری می نماید. این دوربین با یک کامپیوتر کار می کند تا تصاویری را ایجاد کند که ساختار و عملکرد تیروئید را بر اساس نحوه تعامل آن با ردیاب شرح دهد. پزشک از نتایج این آزمایش برای ارزیابی عملکرد تیروئید شما استفاده خواهد کرد.

آمادگی قبل از اسکن تیروئید:

در صورت وجود احتمال بارداری یا شیردهی، باید به پزشک و تکنسین خود اطلاع داد. انواع آلرژی ها، بیماری های اخیر و سایر شرایط پزشکی را ذکر کنید. ا گر در حال مصرف داروها و یا بلع سایر مواد حاوی ید، جلبک دریایی، شربت های سرفه، مولتی ویتامین ها یا داروهای قلبی هستید اطلاع دهید. ا گر طی دو ماه گذشته آزمایشاتی مانند عکس برداری با اشعه ایکس یا سیتیاسکن، جراحی یا درمان با استفاده از ماده حاجب یددار را انجام داده اید را ذکر کنید. در روزهای قبل از معاینه، ممکن است آزمایش خون برای اندازه گیری سطح هورمون های تیروئید در خون انجام شود. ممکن است به شما گفته شود که چندین ساعت قبل از آزمایش غذا نخورید؛ زیرا غذاخوردن می تواند بر دقت اندازه گیری جذب تأثیر بگذارد. جواهرات و سایر لوازم فلزی را در خانه بگذارید.

مراقبت بعد از اسکن تیروئید: 

پس از اسکن تیروئید، برای راهنمایی در مورد چگونگی از سرگیری مصرف داروی تیروئید باید با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است به شما توصیه شود مایعات اضافی بنوشید و مثانه خود را غالبا تخلیه کنید تا رادیونوکلوئید را بیرون بریزید. بعد از اسکن شما می توانید رژیم دارویی، غذایی و فعالیت نرمال روزمره خود را داشته باشید. نوشیدن مایعات میتواند دفع دارو را تسهیل کند. البته در خوردن مایعات افراط نفرمایید. افرادی که کودکان زیر ۸ سال دارند بهتر است تا دوازده ساعت از تماس نزدیک با آنها خودداری کنند. در بیمارانی که باردار هستند به دلیل خطر قرارگرفتن جنین در معرض اشعه، اسکن تیروئید و جذب تیروئید انجام نمی شود. همچنین این آزمایشات برای زنان شیرده نیز توصیه نمی شود.

برچسب ها: اسکن تیروئید
ارسال نظر
آخرین اخبار