۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
تعداد بازدید: ۳۷۳۸۴۳
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه یک شوری در مورد پیوستن ایران به سازمان ملل متحد(یونسکو) با هدف حفاظت و حمایت از میراث فرهنگی غیر ملموس در این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۴

بررسی لایحه پیوستن ایران به یونسکو  برای حفاظت از آثار ناملموس فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، غلامرضا منتظری  در تشریح کار  کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز استماع گزارش عملکرد مسئولان جهاد دانشگاهی و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و همچنین بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) راجع به ادامه فعالیت مرکز مطالعاتی منطقه‌ای در جهت حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت یونسکو(گروه۲) در تهران؛ با اعضای این کمیسیون برگزار شد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود در ابتدای این جلسه مسئولان جهاد دانشگاهی و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گزارشی از دستاوردهای نمایشگاه علمی، فرهنگی و قرآنی خود داشتند و در پایان درخواست خود را در قالب تقویت اعتبارات جهاد دانشگاهی، تلاش برای شکل‌گیری پردیس‌ها و پارک‌های علمی و فناوری‌های با رویکرد شکل‌گیری صنایع خلاق فرهنگی در استان‌ها به صورت مختصر عنوان کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد در ادامه نشست  کمیسیون بررسی لایحه یک شوری در مورد پیوستن ایران به سازمان ملل متحد(یونسکو)؛ با هدف حفاظت و حمایت از میراث فرهنگی غیر ملموس  در دستور کار داشت که با حضور حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران و همچنین نمایندگانی از وزات علوم و وزارت امور خارجه مورد توجه قرار گرفت. در این جلسه  مقرر شد؛ کمیته تخصصی در ذیل کمیسیون فرهنگی کار پیگیری و بررسی اشکالات و ایرادات این لایحه را بر عهده بگیرد که بعد از رفع ایردات به کمیسیون باز گردانده شود.//خانه ملت.

برچسب ها: میراث فرهنگی کمیسیون فرهنگی مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار