۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
تعداد بازدید: ۴۵۳۱۴۶
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد کمیته مشترک قضایی بین ایران و عراق باید فعال تر شود تا مستندسازی ها تسریع و عاملان ترور شهید سلیمانی در عرصه بین الملل تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.
کد خبر: ۶۰۳۲

کمیته مشترک قضایی بین ایران و عراق باید فعال‌تر شود/ ایران نخستین کشوری است که علیه شرارت‌های تروریستی آمریکا اقدام عملی انجام داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، محمود عباس زاده مشکینی در خصوص اهمیت رسیدگی بین المللی به ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی و تعیین عاملان این جنایت، گفت: پیگیری های دیپلماتیک از سوی نهادهای مختلف قضایی، حقوقی و غیره در حال انجام است و در این راستا قوه مقننه نیز به صورت جدی موضوع را از نهادهای مسئول پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس، تصریح کرد: در آن زمان نیروهای مسلح کشورمان اقدام لازم را انجام و نشان دادند. دوران بزن در رو تمام شده است؛ این مهم در حالیست که باید یادآور شد جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری است که علیه منافع و شرارت های تروریستی آمریکا اقدام عملی و پایگاه عین الاسد را موشک باران کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی فرمانده نظامی بود که تفکر استراتژیک داشت و اهمیت میدان و دیپلماسی را خوب می دانست، ادامه داد: در واقع وی متعلق به جهان اسلام، محور مقاومت و همچنین دنیای انسانیت بود از این رو موضوع اقدام جنایتکارانه کاخ سفید باید به صورت بین المللی مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اقدام آمریکایی ها مصداق تروریسم دولتی و سازمان یافته بود، افزود: متعاقبا کمیته مشترک قضایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق باید فعال تر شود تا مستندسازی ها تسریع شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک دولت و مجلس و همچنین مردم در این خصوص کوتاه نخواهند آمد تا مسببان این اقدام ضدبشری به سزای اعمالشان برسند، هر چند این انتقام ها جبران وجود یک تار موی شهید سلیمانی عزیز نخواهد شد./خانه ملت.

پایان پیام

برچسب ها: ترور سردار سلیمانی دشمنی آمریکا شهادت سردار سلیمانی
ارسال نظر