۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
تعداد بازدید: ۴۹۲۷۶۹
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت : تعدادپزشک در مناطق محروم کافی نیست، اما این موضوع به معنای کمبود پزشک نیست.
کد خبر: ۶۰۶۸

پزشک به اندازه کافی داریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سند درمان با هدف ایجاد عدالت و دسترسی به خدمات و رفع محرومیت زدایی نوشته شده است. مدیریت الکترونیک در حوزه درمان باید ارتقا پیدا کند تا کار‌ها بهتر انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است که از این تعداد بیش از هشت میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و با انجام واکسیناسیون تعداد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به ۲ هزار و ۶۵۸ بیمار در کشور کاهش پیدا کرده است.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت درمان باید مبتنی بر عدالت و ارتقای بهره وری باشد و باید خدمات سلامت در دسترس همگان قرار گیرد. تجمع امکانات در یک منطقه‌ دور از عدالت است.

کریمی متذکر شد که فساد ستیزی باید سرلوحه کار‌ها قرار گرفته و برای تحقق این امر نظارت‌ها گسترش پیدا کند.

به گفته معاون درمان تعداد مراجعه کنندگان سرپایی با علائم مشکوک به کرونا ۱۲۵۰ عدد است و این چند روز اخیر ما افزایش مراجعه قابل توجهی نداشته و میزان بستری بیماران در حدود ۵۸۰۰ نفر و ۱۴۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و این به معنای عدم رعایت دستورالعمل‌ها نیست.

این معاون درمان در خصوص امیکرون گفت : تا به امروز ۱۹۴مورد ابتلا به ٱمیکرون در کشور گزارش شده است. تزریق دز سوم در پیشگیری و حتی جلوگیری از ابتلاء به نوع شدید بیماری کرونا بسیار اثر بخش است.

کریمی افزود: تفاوت درمانی بین بیماری کرونا و آنفلوآنزا ندارد و بیمارستان‌ها در آماده باش کامل قرار دارند؛ و امیدواریم دچار مشکل نشویم.

مشکلات نسخه الکترونیک

معاون درمان با اشاره به نسخه نویسی الکتریکی گفت: قطع شدن اینترنت و بر ق از جمله مشکلات در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی است و باید فرصت داد تا نواقص برطرف شود.

کریمی در زمینه اثر بخشی واکسن‌های داخلی در برابر واریانت امیکرون گفت: به نظر می‌رسد واکسن‌های داخلی یا خارجی که بر روی دلتا موثر بودند بر امیکرون هم اثر بخش هستند. 

کریمی گفت: در حال حاضر آنفلوآنزا زیاد است که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و لی هنوز واریانت ترکیبی دلتا و امیکرون دیده نشده است و در زمینه قطع ارز دارو حرفی نیست و جلسات متعدد در مجلس برگزار می‌شود و نمایندگان مجلس از حوزه سلامت دفاع می‌کنند.

پزشکان در مناطق محروم نمی مانند

به گفته معاون درمان توزیع پزشک باید بهتر شود و برای اینکه پزشکان متخصص در مناطق طرحی خود بمانند باید با ایجاد تسهیلات کاری کرد تا پزشکان با رضایت بعد از دوران تعهد در مناطق محروم ماندگار شوند.

سهمیه مناطق محروم در حدود ۳۰ درصد است و این طرح برای بومی گزینی راه اندازی شده است؛ و در این خصوص بسته تسهیلاتی آماده و بعد از تصویب اجرا می‌شود.

تعدادپزشک در مناطق محروم کافی نیست، اما این موضوع به معنای کمبود پزشک نیست، زیرا همکاران در برخی از مناطق تجمع پیدا کرده اند و باید با ایجاد تسهیلات در مناطق کم برخوردار سعی در ماندگاری پزشکان باید شود.

کریمی اعلام کرد: در جلسه کمیته علمی مواردی مانند انتقال از اورژانس به بخش آی سی یو مطرح شد.  وی تصریح کرد: بیماری که در اورژانس فوت می‌کند دیر به پزشک مراجعه کرده است و خوشبختانه هیچ بیماری به دلیل نبود تخت پشت درب بیمارستان‌ها نمانده است.

کریمی در خصوص ممنوعیت واکسن‌های خارجی گفت: این به حوزه درمان مربوط نمی‌شود و من نمی‌توان اظهار نظری کنم.

معاون درمان در زمینه تخلفات  زیر میزی گفت: سامانه ۱۹۰ برای اعلام شکایات است. نظارت‌ها بیشتر شده و تمرکز ما روی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است و در صورت تخلف برخورد جدی خواهد شد.

به گفته معاون درمان گفت: بیماران سرطانی و مبتلا به کرونا درمانشان پیچیده‌تر است و شاید علت فوت متفاوت در برخی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه همین موضوع باشد. / باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: وزارت بهداشت واکسیناسیون کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار