۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
تعداد بازدید: ۴۷۴۱۹۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از موافقت اعضای کمیسیون متبوع خود با طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی خبر داد و گفت: این طرح در راستای تدابیر رهبری و به منظور ایجاد مقدمات بستر لازم برای جلوگیری از اصل غافل گیری تهیه و در کمیسیون تصویب شد.
کد خبر: ۶۲۲۹

طرح سپند به تصویب رسید/تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی به صحن علنی ارسال میشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط محمود عباس زاده مشکینی  در توضیح نشست  (سه‌شنبه 14 دی ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از تبادل اخبار و تحولات و گزارش‌های داخلی و بین المللی توسط اعضای کمیسیون طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با موافقت اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس جهت رسیدگی نهایی به صحن علنی ارسال می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: این طرح شامل یک ماده واحده است که در فرایند قانونگذاری قرار می‌گیرد. طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در موضوع خودکفایی و امنیتی و ماده 4 قانون تشکیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این طرح به تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی به منظور ایجاد آمادگی و مقدمات بسترهای لازم برای جلوگیری از اصل غافلگیری در حوزه فناوری بدیع، نوظهور و پرمخاطره پرداخته شده است. این سازمان وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح خواهد بود.

عباس زاده مشکینی همچنین یادآور شد: در ادامه جلسه طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد پس از بررسی بیشتر، تکلیف این طرح در جلسات آینده کمیسیون مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت دفاع نیز در این جلسه حضور پیدا کردند. بحث مالی طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی مورد توجه قرار گرفته است.// خانه ملت.

برچسب ها: کمیسیون امنیت ملی مجلس وزارت دفاع
ارسال نظر
آخرین اخبار