۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
تعداد بازدید: ۶۶۸۶۳
تبلیغات محیطی جدید فروش ملک در مناطق مرفه نشین تهران، ذهن بیننده ها را به چرایی آن جلب می کند؟! آیا آنقدر خرید و فروش ملک راکد شده که برای فروش به چسباندن کاغذ اعلان به علائم راهنمایی و رانندگی روی آورد؟ یا مشاور املاک خلاقیت در تبلیغ داشته است؟.
کد خبر: ۶۲۵۵
نویسنده : سمیرا یافتیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تبلیغات از ارکان جدایی ناپذیر هر کسب و کاری است و خرید و فروش ملک هم از قدیم تبلیغات خاص خود را داشته و دارد چراکه خرید ملک بالاترین بودجه زندگی هر انسانی را به خود اخصاص می دهد، بنابراین جلب توجه مخاطبان توسط مشاوران املاک نیز هنری افزون تر می طلبد.

فروش ملک هایی با متراژ بالا در مناطق مرفه نشین تهران یا هر شهر دیگری که رقم چشم گیری به خود اختصاص می دهند هم یک هنر دیگری است، چرا که سرمایه کلانی را برای خریدار بلوکه می کند و همچنین فروش آن در مواقع نیاز فوری، بسیار سخت و دشوار است.

در این گزارش به دنبال تحلیل قیمت املاک و بالا و پایین رفتن قیمت مسکن نیستیم، تنها روندی از تبلیغات محیطی مشاوران املاک را در 20 سال اخیر بیان می کنیم. سالیانی که تعداد خانه ها بیشتر از آپارتمان ها بود، مشاوران املاک برای معرفی گزینه های فروش، به دفترچه ای بسنه می کردند و پس از افزایش روند آپارتمان نشینی و شهرنشینی، تبلیغات در روزنامه ها باب شد. روزنامه همشهری سرآمد این تبلیغات بود و در آن سالها به واسطه همین تبلیغات درآمد خوبی برای این روزنامه داشت چرا که مردم و مشاوران املاک به واسطه دریافت صفحات آگهی، روزنامه را هم مجبور بودند خریداری کنند.

البته در همان سالها، برخی مشاوران املاک بدون پرداخت هزینه به اگهی های روزنامه ها، با چسباندن آگهی ها در شیشه مغازه، مخاطبان محلی را جلب می کردند و دیدن این آگهی ها برای بسیاری خالی از لطف نبود تا اگر قصد خرید یا فروش یا اجاره هم نداشتند، از آخرین قیمت ها مطلع شوند.

تابلوهای راهنمایی رانندگی، در خدمت دلالان مسکن

با روی کار آمدن دنیای فناورانه و استفاده از اینترنت، نوع جدید ایجاد سایت و تبلیغات پیامکی مرسوم شد تا جایی که عکس داخل و نمای بیرون ملک نیز به نمایش گذاشته می شود و مخاطبان در وقت شان بیشتر صرفه جویی شد هرچند که این موضوع برای مشاوران املاک خیلی خوشایند نیست و معتقدند خریدار باید ملک را از نزدیک ببیند تا بپسندند.

نوع اخیری که در یکی دوسال گذشته و ایام کرونا باب شده ، معرفی ملک به صورت موجز در کاغذ های قطع A۴ بر روی دیوار یا تابلوهای اعلان راهنمایی و رانندگی در مناطق مرفه نشین تهران است. در تماسی که با یکی از این اگهی ها برقرار شد، مشاور علت این نوع آگهی را جلب توجه بیشتر مخاطبان عنوان کرد و گفت: خرید و فروش در این مناطق راکد نیست اما هر ملک مخاطب خاص خودش را دارد و ما آپارتمان های معمولا متراژ های پایین را اینگونه تبلیغ می کنیم تا سریعتر به فروش برسند.

درباره برخورد راهنمایی و رانندگی برای چسباندن این اگهی ها در تابلوهای اعلانات رانندگی هم سوال کردیم که در پاسخ گفت، بله چندین بار تلفنی که نوشته بودیم را قطع کردند و تذکر داده اند اما خب شرایط زندگی و هزینه ها بالا رفته و ما هم مجبوریم برای امرار معاش زن و بچه هایمان از این نوع تبلیغ استفاده کنیم.

از او درباره انتشار عکس ها اجازه گرفتیم که در جواب می گوید اگر می توانید شماره تماس را از عکس ها حذف نکنید شاید از راه این خبر هم مشتری تماس بگیرد!!!

برچسب ها: تبلیغات آنلاین مشاور املاک مشاوران املاک
ارسال نظر
آخرین اخبار