۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
تعداد بازدید: ۱۱۰۵۳۸
در بین مسئولان نظام و به ویژه نسل اول انقلاب و شخصیت‌های هم دوره آیت‌ا... هاشمی، کیست که نداند صنعت موشکی کشور، مرهون پیگیری‌ها، مدیریت‌ها و درایت شخص ایشان به عنوان فرماندهی جنگ است؟
کد خبر: ۶۴

 

پایگاه خبری تحلیلی خطوط: با اینکه این جمله جعلی از زمان ساخته شدن و انتشار آن تاکنون، بارها تکذیب شده، ولی اخیرا در پی حوادث خونبار غزه، دوباره عده‌ای یا از روی ناآگاهی و یا از روی حقد و کینه، به رغم آگاهی از جعلی بودن آن، برای تخریب تفکر و دیدگاه‌های ایشان به کار می‌برند. البته استناد آنها به سایت آن زمان آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی است که متاسفانه، استناد درستی است؛ ولی این همه ماجرا نیست. چون نگارنده، به دلیل ماهیت مسئولیتی که در روابط عمومی مجمع تشخیص آن زمان داشتم، از نزدیک شاهد و ناظر منشاء جعل جمله بودم، لازم دانستم یک بار دیگر البته مفصل‌تر برای تنویر افکار عمومی و البته کسانی که واقعاً از حقیقت مطلع نیستند؛ توضیحاتی بیان کنم وگرنه با کسانی که اصل موضوع را می‌دانند و عمدا تکرار می‌کنند، کاری ندارم و باشد که جوابی در دادگاه عدل قیامت داشته باشند که با کدام حجت شرعی، این دروغ را اشاعه می‌دهند. در پنجم فروردین ماه سال ۱۳۹۵ این جمله‌ جعلی در سایت آیت‌ا... هاشمی درج و موجب تعجب ایشان و ما در روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد که می‌دانستیم چنین جمله‌ای در اسناد گفتاری، شنیداری و نوشتاری آیت‌ا... هاشمی وجود ندارد. پس از درج این جمله و حواشی‌اش که برای همگان عجیب و بعید بود، مرحوم آیت‌ا... هاشمی، بنده را احضار و جویای منبع این مطلب دروغ شدند و با عصبانیتی که تا آن زمان در ایشان ندیده بودم، دستور بررسی دادند که متوجه شدیم این جمله چند روز قبل به متن یک مصاحبه قدیمی با یک مستند ساز هلندی، درباره کاربرد سلاح‌های شیمیایی اضافه شده و در فایل صوتی و تصویری مصاحبه و متن نوشتاری بایگانی‌ها، وجود ندارد. آیت‌ا... ضمن دستور حذف این جمله از سایت، فرمودند پیگیر علت و دلایل درج آن شوم. در پیگیری‌ها مشخص شد که این مطلب به هر دلیل و شاید اشتباه یا سوء برداشت مسئول سایت، به متن مصاحبه اضافه شده.بود گزارش ماجرا را شخصا و حضوری، خدمت آیت ا... هاشمی دادم. ایشان بلافاصله دستور دادند سریعا مسئول سایت توبیخ و سپس عزل گردد که البته با اتفاقاتی که بعد افتاد (که فعلاً گفتن آن را صلاح نمی‌دانم) توبیخ انجام شد، ولی عزل نه.

آیت‌ا... هاشمی خود، چند روز پس از انتشار این توییت جعلی، در تاریخ ۱۶ فروردین ماه همان سال، در یک سخنرانی با تاکید بر اینکه: «صنایع موشکی، در زمان فرماندهی من در جنگ راه افتاد» گفت: « نقل این جمله‌ در توییتر، برایم تازگی داشت. من حدود ۷ سال قبل در مصاحبه‌ای مفصل با یک گروه فیلمساز هلندی، با موضوع تاریخچه کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه ایران، مطالبی را عنوان کرده بودم که ربطی به این موضوع (موشک) نداشت.» به راستی در بین مسئولان نظام و به ویژه نسل اول انقلاب و شخصیت‌های هم دوره آیت‌ا... هاشمی، کیست که نداند صنعت موشکی کشور، مرهون پیگیری‌ها، مدیریت‌ها و درایت شخص ایشان به عنوان فرماندهی جنگ است؟ البته قطعاً آقای هاشمی، پس از اطمینان از قدرت موشکی ایران، معتقد بود در کنار قدرت بازدارندگی موشکی، باید ایران آمادگی داشته باشد تا برای دفاع از حقوق حقه خود در مجامع جهانی، باب گفت‌وگو و تبادل نظر را نیز باز کند و چون ایشان همان‌گونه که خود بارها تصریح کرده بود، توأماً هم فرمانده جنگ و هم منادی صلح بود و اعتقاد قلبی داشت که توسعه و پیشرفت پایدار در سایه جنگ، نزاع و خونریزی، میسر نخواهد شد، در پی آن بود که به جنگ خانمانسوز، پایان دهد که همین کار را هم کرد. در پایان این نوشتار، دوباره تاکید می‌کنم: امیدوارم این توضیحات، برای کسانی که از روی ناآگاهی، چنین نقل قول جعلی را به بهانه‌های مختلف تکرار می‌کنند، مفید باشد؛ ولی در مورد کسانی که خود را به جهالت زده و با اغراض سیاسی و جناحی، نمی‌خواهند حقیقت را بفهمند؛ قطعاً، فایده‌ای نخواهد داشت.

 

رضا سلیمانی مشاور و رئیس خانه موزه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی

برچسب ها: سیاست سیاست گذاری پدر موشکی برنامه موشکی ایران نقش هاشمی رفسنجانی در جنگ تحمیلی
ارسال نظر
آخرین اخبار