۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۳۳۷۵۵۹
وزیر خارجه فرانسه یکشنبه شب اعلام کرد که سفیر ایران را در رابطه با حمله تنبیهی به رژیم صهیونیستی، به وزارت خارجه دعوت کرده است.
کد خبر: ۶۴۹۸

فرانسه سفیر ایران را احضار کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه اظهار کرد: از وزارت خارجه خواستم فردا سفیر ایران را فراخواند.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه انگلیس در تداوم حمایت‌های بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به این وزارت‌خانه دعوت کرد تا مواضع لندن را درباره پاسخ نظامی ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تکرار کند.

این در حالی است که سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات این کشورها در قبال پاسخ متقابل ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان به وزارت امور خارجه احضار شدند.

براساس این گزارش، ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسوولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد./ ایرنا

برچسب ها: فرانسه سفیر ایران وزارت خارجه
ارسال نظر
آخرین اخبار