۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۶۶۸۰۷۵
سید نظام الدین موسوی عضو هیئت رئیسه فعلی مجلس شورای اسلامی یکی از نامزدهای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری ، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است که این روزها با رایزنی سارا جابری از مدافعان حق و حقوق آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، عزم خود را جزم نموده که این قشر مظلوم و محروم را مورد حمایت قرار داده و مطالبات آنان را در مجلس دوازدهم پیگیری کنند.
کد خبر: ۶۶۱۶

در دیدار با هیئت رئیسه مجلس مطرح شد:دکتر سیدنظام الدین موسوی بداد معلمان نهضت سوادآموزی برسد.

مجلس صدای مظلومیت زندگی پُر از درد و رنج آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی را بشنود

 

به گزارش اردشیر اردلان خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سارا جابری از فعالین حوزه سیاسی و انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی پیش از دیگر بانوان با برگزاری نشستی با دکتر سید نظام الدین موسوی نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، حمایت خود را از این کاندیدا اعلام کرد.

دکتر سید نظام الدین موسوی با کسب ۱۸۴ هزار و ۴۷۶ رای کاندیدای راه یافته به دور دوم مجلس شورای اسلامی که با موج حمایت های اقشار مختلف جامعه مواجه گشته، مورد اعلام حمایت قاطع سارا جابری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان تهران که خود نتوانست به دور دوم انتخابات مجلس راه یابد، نیز واقع گردیده است. سارا جابری از مدافعان استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش است که به منظور دفاع از حق و حقوق آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، عزم خود را جزم نموده برای این قشر مستضعف و محنت کشیده از طریق مجلس دوازدهم اقدامی اساسی صورت دهد، بر همین اساس توانسته است همکاری دکتر سید نظام الدین موسوی عضو تاثیرگذار هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را در این راه جلب کند.
 
سارا جابری در این دیدار به دکتر سید نظام الدین موسوی گفت: با توجه به اینکه از نزدیک شاهد زندگی پُر از درد و رنج آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بوده‌ام امیدوارم که مجلس شورای اسلامی صدای مظلومیت آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بعد از سال ۱۳۹۲ را بشنود.
 
وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم در حال شکل گیری است به طرح مطالبات آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در این دیدار پرداخت و ادامه داد: چندین سال است که نیروهای زحمتکش نهضتی، حق التدریس، غیر انتفاعی، خرید خدمت، معلمین قرآنی، طرح امین، پیش دبستانی و ... پیگیر رفع مشکل جذب خود در وزارت آموزش و پرورش هستند، با این حال تاکنون موفقیتی حاصل نشده است.
 
جابری اظهار امیدواری کرد اعضای منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تدابیری اتخاذ کنند تا مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش با استفاده از دانش و تجربیات این عزیزان رفع و پس از سال ها مشکل استخدامی آنها نیز حل و فصل شود.
 
ایشان خطاب به عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی نزدیک یک دهه است که به‌عنوان آموزش دهنده (از سال ۱۳۹۲ به بعد ) در مناطق دور و نزدیک و بدون امکانات و با هزینه های شخصی زحمت آموزش افراد بیسواد و کم سواد را کشیده‌اند و با همه شرایط و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش ساخته و انجام وظیفه نموده اند ولی متاسفانه از طرف نهضت سوادآموزی، وزارت آموزش و پرورش، و سازمان امور استخدامی مورد بی مهری قرار گرفته‌اند و با حقوقی ناچیز (در صورت قبولی سوادآموز) و بیمه های دست و پا شکسته (در صورت قبولی سواد آموز) که اکثر نیروها متاهل بوده و در این مدتی که گذشته، جوانی خود را فدا کرده‌اند و در خانواده نیز سرافکنده شده‌اند. تحمل این همه رنج و مشکلات فقط به امید روزی بود که به استخدام وزارت آموزش و پرورش در بیایند حال که این همه کلاس بدون معلم در سطح شهرها و روستاهای کشور داریم ، چرا از آموزش دهندگان بعد سال ۱۳۹۲ که دوره های آموزشی و تخصصی آموزش دروس و تدریس و فنون کلاس داری و ارزشیابی را گذارانده اند، استفاده و دعوت نمیکنند؟!
 
آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از طرف نهضت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی مورد بی مهری قرار گرفته‌اند!
 
نامبرده خطاب به منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت : وقت آنست مجلس که راس امور کشور از این برادران و خواهران معلم با قدرت و بدونه لکنت زبان حمایت و پشتیبانی کند، هنوز بسیاری از کلاس ها فاقد معلم است. کمبود کلاس درس و ازدحام دانش آموزان نیز برخی از مدارس، خانواده ها، معلمین و دانش آموزان را نگران و کلافه کرده است. قطعا اگر در این یک دهه یک نهال کاشته می شد الان بهترین ثمره ای می داد ولی متاسفانه با کم لطفی مسئولین وزارت آموزش و پرورش این قشر هنوز بی ثمر مانده اند.
وی در پایان اضافه کرد: مجلس یازدهم هیچ کار و تلاشی برای نیروهای آموزش پرورش غیررسمی انجام نداد، امید است مجلس جدید دوازدهم با پیروزی و پیگیری دکتر سید نظام الدین موسوی نماینده تهران و ... به این نیروها توجه ویژه داشته باشد و نمایندگان به وعده‌های انتخاباتیِ خود عمل کنند.
برچسب ها: معلم سواد آموزی مجلس شورای اسلامی موسوی
ارسال نظر
آخرین اخبار