۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
تعداد بازدید: ۱۳۴۷۱۰
سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به عدم همکاری کانادا در خصوص استرداد مجرمین، گفت: مجرمین اقتصادی مانند خاوری و ... به کشور کانادا فرار کرده اند، اما دولت این کشور برای استرداد آن‌ها بسیار بد برخورد می‌کند.
کد خبر: ۶۹۰۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، محمود عباس زاده مشکینی  در خصوص اهمیت استرداد مجرمین مالی ایرانی ساکن در کشور‌های خارجی، گفت: جمهوری اسلامی ایران با برخی کشور‌های دنیا تفاهم نامه استرداد مجرمین را منعقد کرده و این رویه به صورت دوطرفه انجام می‌شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان کشور‌هایی که عضو پلیس بین الملل هستند نیز وظیفه دارند مجرمان اقتصادی و مالی را به کشورهایشان بازگردانند.

وی با اشاره به عدم همکاری کانادا در خصوص استرداد مجرمین، ادامه داد: مجرمین اقتصادی مانند خاوری و ... به کشور کانادا فرار کرده اند، اما دولت این کشور برای استرداد آن‌ها بسیار بد برخورد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عدم اقدام کانادا در این زمینه بر خلاف شعار‌ها و ارزش‌هایی است که نسبت به آن‌ها ادعا می‌کنند، افزود: به عبارتی رفتار کانادایی‌ها در این زمینه کاملا سیاسی و بر اساس استاندارد‌های دوگانه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانادایی‌ها دموکراسی، حقوق بشر و حسن روابط را در مورد استرداد مجرمین مالی با کشورمان مورد توجه قرار نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: البته باید اذعان کرد از کشور‌هایی که با هژمونی آمریکا هماهنگ هستند بیش از این نیز انتظار نمی‌رود./خانه ملت.

برچسب ها: کانادا استرداد مجرمین مالی
ارسال نظر
آخرین اخبار