۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
تعداد بازدید: ۴۷۸۹۵۰
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه مجلس و دولت حل مسایل اقتصادی را در اولویت قرار دهند، گفت: بعضا با انتخاب بعضی از افراد توسط دولت که تجربه مدیریتی ندارند، صرفا شاهد شعار‌ها بودیم در حالی که با شعار نمی‌توان مملکت را اداره کرد.
کد خبر: ۷۱۷

محمد حسن آصفری در گفت و گو با پایگاه خبری خطوط، با اشاره به لزوم حل مشکلات اقتصادی جامعه، اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه، از جمله وعده‌هایی بود که هم دولت آقای روحانی و هم دولت آقای رئیسی آن را مطرح کردند؛ اما پایه و اساس اقتصاد کشور بر مبنای فروش نفت گذاشته شده است و هر زمان که نفت کشور به فروش برسد، سفره‌های مردم رنگین و حقوق ها به موقع پرداخت می شود اما هر زمان که نفت فروش نرود، مشکلات جدی در همه حوزه‌ها نمایان می‌شود؛ بنابراین به دلیل اعمال تحریم‌ها، نتوانستیم نفت بفروشیم و با حداقل فروشی هم که داشتیم، پولی عائد کشور نشد.

6 کشور دنیا تحریم هستند

او در ادامه افزود: مالیات هم زمانی می تواند تاثیر گذار باشد که رونق و توسعه هماهنگی در کشور وجود داشته باشد. بنابراین نمی‌توان مالیات را هم به صورت کامل محقق کرد. لذا حوزه اقتصادی ما با موانع جدی مواجه است و به نظر من این تحلیل که عده‌ای می گویند تحریم ها بی اثر بوده، درست نیست.

چراکه تحریم ها اثر زیادی بر معیشت و مسایل اقتصادی کشور گذاشت و دولت هم نتوانسته با روش های مختلف اعم از دور زدن تحریم ها، مشکلات و مسایل اقتصادی کشور را حل و فصل کند. 6 کشور دنیا تحریم هستند و اگر توافق نامه اقتصادی بین آنها بسته شود، می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

درآمد ناکافی، هزینه ها بسیار سنگین

آصفری تصریح کرد: با وجود نبود درآمد کافی، هزینه های بسیار سنگینی برای اداره کشور صرف می‌شود و متاسفانه کشور را گران اداره می کنیم در حالی که اگر با تدبیر و با برنامه حرکت کنیم، می توان هزینه ها را پایین آورد. همچنین بروکراسی سخت اداری بر سر راه تولیدکنندگان و نبود سیاست های تشویقی در بخش های مختلف کشور، همه به خود تحریمی تبدیل شده است. در حال حاضر بالغ بر 350 میلیارد دلار پول‌های ایران در آمریکا بلوکه شده است و 50 میلیارد دلار هم نفت به کشورهای همسایه فروخته‌ایم که باید از طریق مجامع بین المللی به آزادسازی آنها اقدام کنیم.

مهمترین مساله مجلس حل مسایل اقتصادی باشد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با بیان اینکه مجلس طرح‌های مهم را در اولویت قرار دهد، گفت: مجلس با توجه به توقعاتی که از جامعه ایجاد شده است، نباید به گونه ای ریل گذاری کند که درتوان بودجه کشور نیست و این کارها زمانی می تواند اجرایی شود که مجموعه های پژوهشی و تحلیلی مجلس، گزارشات درست و به موقعی را ارائه دهند. یکی از موانع ما در همین مساله، آیین نامه های داخلی مجلس است که اعلام می‌کنند اگر طرحی توسط 50 نفر از نمایندگان امضا شود، در اولویت دستور کار قرار می‌گیرد درحالی که مهمترین مساله در مجلس باید حل مسایل و معضلات اقتصادی کشور باشد و غیر از این هر مسیری را برویم مطمئنا به شکست می انجامد.

مردم از شعار و سخنرانی خسته هستند

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: دولت هنوز نتوانسته تغییرات جدی را ایجاد و لایحه ای را در حوزه اقتصادی ارائه دهد تا به نفع مسایل مردم باشد. حتی بعضا با انتخاب بعضی از افراد توسط دولت که تجربه مدیریتی ندارند، صرفا شاهد شعارها بودیم در حالی که با شعار نمی توان مملکت را اداره کرد؛ مردم از شعار و سخنرانی خسته هستند و نیاز به عمل و اجرا داریم و دولت باید در این مسیر حرکت کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار