۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
تعداد بازدید: ۱۵۰۹۴۴
سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: امحاء هریک از داروهای بلااستفاده و تاریخ گذشته حتماً باید به صورت اصولی انجام شود.
کد خبر: ۷۴۰۲

این داروها را باید در فاضلاب ریخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، راضیه کشاورز ملکی افزود: برای جلوگیری از مصرف داروهای بدون استفاده در منزل توسط کودکان، حیوانات خانگی یا دیگر افراد، به محض اینکه مورد نیاز نباشند، باید سریعاً از طریق فاضلاب دور ریخته شوند.

وی ادامه داد: داروهای غیر مخدر مجاز به امحاء از طریق فاضلاب شامل داروهایی مثل شکل مقعدی دیازپام و متیل فنیدیت هستند، داروهای مخدر مجاز به امحاء از طریق فاضلاب نیز شامل نورفین، فنتانیل، هیدروکودون، هیدرومورفون، مپریدین، متادون، مورفین، اکسی کودون، اکسی مورفون هستند.

سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت تصریح کرد: شربت متادون که برای درمان نگهدارنده اعتیاد به مواد مخدر توسط پزشک تجویز می‌شود، بسیار خطرناک است و به هیچ عنوان نباید این دارو را در یخچال و در دسترس کودکان و یا در ظروف مخصوص فرآورده‌های خوراکی و نوشیدنی مثل بطری نوشابه نگهداری کرد، چون به اشتباه ممکن است خورده شود و منجر به مرگ شود، برای امحاء این دارو نیز باید آن را در فاضلاب ریخته و بطری پس از آبکشی دور انداخته شود.

برچسب ها: دارو سازمان غذا و دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار