۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
تعداد بازدید: ۱۷۸۰۶۲
وزیر بهداشت با بیان اینکه برای برنامه سلامت خانواده ۱۸.۵ همت بودجه نیاز داریم، افزود: اگر تخصیص این بودجه انجام شود، وزارت بهداشت می‌تواند از خانواده‌ها برای بهبود سلامت جامعه استفاده کند.
کد خبر: ۷۴۷۸

نیاز به بودجه ۱۸.۵ همتی برای برنامه سلامت خانواده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بهرام عین اللهی، روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع در سالن اجلاس سران، گفت: دستاوردهای نظام سلامت کشور، حاصل شبکه نظام سلامت و ادغام آموزش و پژوهش است.

وی افزود: ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی در کشور فعالیت می‌کنند و ۱۰۰۰ بیمارستان نیز به مردم خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

عین اللهی ادامه داد: برنامه سلامت خانواده با ۵۷ شهرستان کلید خورد و در ادامه به ۹۷ شهرستان رسید و در حال حاضر ۱۹۵ شهر تحت پوشش این برنامه قرار دارند و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم بتوانیم تمامی شهرستان‌های کشور را تحت پوشش برنامه سلامت خانواده ببریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای برنامه سلامت خانواده ۱۸.۵ همت بودجه نیاز داریم، افزود: اگر تخصیص این بودجه انجام شود، وزارت بهداشت می‌تواند از خانواده‌ها برای بهبود سلامت جامعه استفاده کند.

عین اللهی، در حاشیه این همایش به حضور مهمانان خارجی اشاره کرد و گفت: برخی از وزرای بهداشت و تعدادی از معاونان وزرای بهداشت ۱۲ کشور دنیا در همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک حضور دارند.

وی افزود: موضوع پیشگیری از بیماری‌ها باید در کانون توجه قرار گیرد؛ بی‌تحرکی، مهم‌ترین عامل ابتلاء به بیماری‌ها است. همچنین عادات بد غذایی و سبک زندگی در ابتلاء به بیماری‌ها است.

وزیر بهداشت به برگزاری نمایشگاه همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی سلامت خانواده در سالن اجلاس سران اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت در این نمایشگاه در نظر دارد دستاوردهای خود در حوزه سلامت را به سایر کشورهای دنیا معرفی کند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی از برگزاری همایش سلامت خانواده حمایت کرده است و برگزاری این همایش در کانون توجه این سازمان بین‌المللی قرار گرفته است. برنامه سلامت خانواده که جزو ابتکارات جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید یک تجربه موفق است و ما در نظر داریم تجربه موفق خود را در اختیار سایر کشورهای جهان قرار دهیم./ مهر

برچسب ها: سلامت خانواده وزیر بهداشت #بهرام عین اللهی
ارسال نظر
آخرین اخبار