۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۱۵۴۳۲۵
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، به معاون وزیر بهداشت روسیه پیشنهاد داد به منظور تسریع همکاری ها در حوزه دارو سامانه تیتک با سامانه منتاظر روسی متصل شود.
کد خبر: ۷۶۳۸

اتصال سامانه‌های دارویی ایران و روسیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد پیکان‌پور، در دیدار مشترک معاون وزیر بهداشت روسیه و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برگزاری نشست‌های متخصصان کشور به منظور توسعه زمینه همکاری با روسیه، افزود: برنامه عملیاتی پیشنهادی برای همکاری دو کشور تنظیم شده که بر این اساس عنوان فعالیت‌ها، مسئول انجام فعالیت‌ها، شاخص‌های اجرایی و زمانبندی آن آماده شده که مستلزم حمایت‌های کلان اعم از مالی و اجرایی است.

به گفته وی، بانک‌هایی که باید فعالیت طرفین را ضمانت کنند، مشوق‌ها، فعالین صنعت دو طرف، لیست داروهایی که بین دو طرف قابلیت همکاری دارد و فهرست خدمات قابل اشتراک گذاری و مراکز مورد اعتماد دو طرف مشخص شده است که پس از انعقاد موافقتنامه قابل ارائه خواهد بود.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک را ارائه داد تا در آن جزئیات عملیاتی هر دو هفته یک بار بازبینی و همکاری‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

پیکان‌پور در ادامه با اشاره به قابلیت‌های سامانه تیتک در زمینه رصد زنجیره تأمین دارو از ابتدا تا انتها، گفت: در صورت اتصال این سامانه به سامانه متناظر روسی بستر همکاری‌ها را می‌توان تسریع کرد./ مهر

برچسب ها: دارو محمد پیکانپور ایران و روسیه
ارسال نظر
آخرین اخبار