۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
تعداد بازدید: ۸۱۹۷۲
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مراسم گرامیداشت حماسه مردمی دوم بهمن ۱۳۵۷، سالروز به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه و مقاومت مردمی در برابر رژیم شاهنشاهی، گفت: حماسه دو بهمن ارومیه، آغازگر قیام مسلحانه بر علیه رژیم پهلوی بود.
کد خبر: ۷۶۷۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، وحید جلال زاده در مراسم گرامیداشت حماسه ۲ بهمن در مسجد دادخواه ارومیه اظهار داشت : حجت الاسلام حاج غلامرضا حسنی عالم دینی بود و پیش از انقلاب اسلامی با اذن مرجع بزرگی چون حضرت امام  روح الله الخمینی (ره) مبارزه خود را بر علیه رژیم ستم شاهی پهلوی آغاز نمود و تا آخرین روزهای عمر پر برکت خود بارها تا مرز شهادت رفتند و همواره دست در دست ولایت و رهبری معظم انقلاب داشتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مراسم ها و بزرگداشت های مردمی حماسه بزرگ دوم بهمن ماه و یادبود مجاهدت های و تلاش های مرحوم حسنی دلاور که آغازگر قیام مسلحانه علیه رژیم ستم شاهی پهلوی بود باید گسترش یابد و مردم با برگزاری و حضور پرشور خود در این مراسم نشان دادند که همچنان پای آرمان های امام (ره)  و ارزش های انقلاب اسلامی هستند.

 
مراسم گرامیداشت حماسه دو بهمن ماه

وی در ادامه بیان کرد: نسل جوان ارومیه را باید با ابعاد شخصیتی  شیخ حسنی، بزرگ مرد آذربایجان و حماسه بزرگ دوم بهمن و رادمردی ها و دلاورمردی های نسلی که از خود گذشتند تا امروز ما از عزت ایران و ایرانی بتوانیم سخن بگوییم و جمهوری اسلامی ایران کنشگر فعال در رخدادها و تحولات منطقه و بین الملل باشد آشنا کنیم.

جلال‌زاده اظهار کرد: از حضور یکایک مردم که در این شب های سرد در این محفل گرم و صمیمی بزرگداشت حماسه دوم بهمن ماه و مرد بزرگ آذربایجان شیخ غلامرضا حسنی گرد آمدند، سپاسگزارم و باید یادآور شوم مدال شجاعتی که در دولت دهم به پاس خدمات و مجاهدت های بزرگ مرد آذربایجان زده شد ، نماد این بود که آرمان های انقلاب همچنان زنده هستند و بزرگ داشته می شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم با اشاره به مطالبه گری های مرحوم حسنی در زمان خود افزود: راه حسنی بزرگ ادامه دارد و مردم همچنان پای کار انقلاب و حاضر در صحنه هستند ، مردم ایران همچنان به دنبال تحقق کامل آرمان های عدالت طلبی ، مبارزه با فساد و تبعیض و اشرافی گری هستند./

پایان پیام/خانه ملت.

برچسب ها: رژیم طاغوت انقلاب اسلامی ایران ارومیه کمیسیون امنیت ملی مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار