۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
تعداد بازدید: ۱۶۴۷۳۴
رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، از افزایش ۲ برابری بودجه عمرانی و هزینه‌ای وزارت بهداشت در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۹۴۷

افزایش بودجه عمرانی و هزینه‌ای وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رضا عوض پور، در خصوص تأمین شدن بودجه مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: سال گذشته اعتبارات حوزه آموزش وزارت بهداشت برای تأمین فضای آموزشی و امکانات رفاهی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بود که با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این عدد برای سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که ما نیمی از آن را تخصیص داده و پرداخت کردیم و تا پایان ماه جاری نیز مابقی را پرداخت می‌کنیم تا به طور ۱۰۰ درصد پرداخت صورت گرفته باشد.

وی با اشاره به رفع دغدغه مسئولان وزارت بهداشت برای تأمین زیرساخت مورد نیاز برای اجرای مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در سال آینده، افزود: برای سال آینده هم پیش بینی شده که بودجه عمرانی و هزینه‌ای را افزایش قابل توجهی دهیم به طوری که این عدد برای سال آینده به بیش از ۲ برابر بودجه فعلی افزایش می‌یابد تا مسئولین بتوانند فضای مورد نیاز را تأمین کنند.

عوض پور ادامه داد: ما به همان میزان هم اعتبارات هزینه‌ای را تقویت می‌کنیم و با توجه به اینکه الان هم فصل بودجه است در حد وسع و سقف منابع، ردیف بودجه‌های سال آینده را تأمین خواهیم کرد.

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: این موضوع در ردیف بودجه جداگانه دیده نمی‌شود بلکه در همان ردیف بودجه عمرانی و هزینه‌ای هر دانشگاه اضافه خواهد شد و هر دانشگاه نیز ردیف بودجه مستقل دارد./ مهر

برچسب ها: وزارت بهداشت بودجه
ارسال نظر
آخرین اخبار