۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
تعداد بازدید: ۱۵۲۱۳۰
رییس سازمان برنامه ضمن انتقاد از مسکوت ماندن لایحه احیای وزارت بازرگانی در مجلس گفت که وزارت جهاد کشاورزی پشتیبان‌کننده خوبی برای تجارت نیست و باید وزارت بازرگانی احیا شود.
کد خبر: ۷۹۴۸

مسکوت ماندن لایحه احیای وزارت بازرگانی/ مسئله تجارت داخلی به این لایحه نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، داوود منظور در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان، بازاررسانی و فروش محصولات بوده و ابعاد این موضوع به‌قدری است که سرمایه‌گذاری‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی دیگر مشکل و تقاضای تولیدکنندگان را سرمایه در گردش اعلام کرد و از استاندار مازندران خواست تا فهرست و مبلغ درخواستی واحدهایی را که نیاز به سرمایه در گردش دارند، به سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به موضوع واردات بی‌رویه در برخی کالاها، گفت: همواره تأکید داشته و داریم که واردات باید در صورت نیاز انجام شود و در خصوص بازار برنج به‌طور ویژه نیز باید یک بازار مطمئن برای این محصول فراهم شود.

منظور در ادامه اظهار کرد: وزارت بازرگانی مهم‌ترین نیاز کشور است و مسئله تجارت داخلی به آن نیاز دارد و نمی‌توانیم آن را در جهاد کشاورزی و صنعت ادغام کنیم. این اشتباهی بوده که اتفاق افتاده است و نشان می‌دهد که یک اشکال ساختاری داریم.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید متولی حمایت از تولید کشاورزان، پشتیبانی و ترویج کشاورزی مدرن و دانش‌بنیان در کشور باشد و تجربه چند سال گذشته نشان داد که وزارت جهاد کشاورزی تاجر و پشتیبان کننده خوبی برای تجارت نیست.

بر اساس اعلام اتاق بازرگانی ایران، رئیس سازمان برنامه و بودجه، همچنین از مسکوت گذاشتن لایحه دولت توسط مجلس در خصوص تأسیس وزارت بازرگانی انتقاد کرد./ مهر

برچسب ها: وزارت بازرگانی رئیس سازمان برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی
ارسال نظر
آخرین اخبار