۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۱۱۳۴۹۶
دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از اختصاص بخش ویژه ای به ایثار و شهادت شهدا و مدافعان سلامت در این جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱

جانفشانی‌های شهدای سلامت درجشنواره تئاتر مریوانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از ایرنا، نشست خبری نوزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان دیروز چهارشنبه ۲۸ مهرماه در معاونت امور هنری برگزار شد. در ابتدای این نشست، پوستر جشنواره با حضور محمود شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، عبید رستمی دبیر و رحمان هوشیاری دبیر اجرایی جشنواره رونمایی شد.
 عبید رستمی دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در این نشست خبری، اظهار داشت: این رویداد در روزهای ۵ تا ۱۰ آبان در شهرستان مریوان استان کردستان برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره یک اتفاق پساکرونایی برای فعالیت های فرهنگی و هنری باشد چرا که در ۲ سال گذشته هیچ فعالیت فرهنگی و هنری به خاطر شرایط کرونا در کشور برگزار نشد و با اهتمام هنرمندان برای حفاظت از جان مردم، اجرای زنده بسیاری از فعالیت ها به فضاهای مجازی نقل مکان کرد.
رستمی تاکید کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان باعث نشاط اجتماعی در جامعه می شود و بارقه امید را میان هنرمندان تئاتر که صاحبان اصلی این جشنواره هستند، زنده می کند. جشنواره تئاتر خیابان مریوان امسال در بخش های آزاد، آیینی سنتی، دیگرگونه ها، ایثار و شهادت، کودک و نوجوان، جشنواره جشنواره ها و مهمان برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه بخش ایثار و شهادت در این جشنواره به عنوان یک بخش ویژه در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: بخش ایثار و شهادت علاوه بر توجه به جانفشانی های شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس به شهادت بزرگ زنان و بزرگ مردانی می پردازد که در شیوع بیماری کرونا سلامت و جان خود را در این راه از دست دادند.
رستمی با اشاره به گنجانده شدن بخش طرح و ایده در این جشنواره، اظهار داشت: این بخش هم به صورت مجزا و رقابتی به جشنواره افزوده شد. در دوره های گذشته جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، کارگاه های آموزشی زنده ای داشت که با استقبال زیادی مواجه شد اما امسال با توجه به اینکه امکان حضور گروه های خارجی و استادان به خاطر پروتکل های بین المللی وجود نداشت، یک بخش آموزشی به صورت مجازی با حضور یک استاد روس در حاشیه این جشنواره برگزار می شود.
وی همچنین به افزوده شدن بخش عکاسی تئاتر خیابانی این جشنواره اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزشی عکاسی بیرونی در حاشیه این جشنواره برگزار می شود که به تشکیل یک نمایشگاه از تئاتر خیابانی مریوان منتج خواهد شد.
وی از حذف بخش بین الملل این جشنواره به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی بین المللی خبر داد و درباره آثار دریافت شده، بیان کرد: تعداد آثار دریافتی داخلی در همه بخش های جشنواره ۲۰۷ اثر بود که بعد از بازبینی در نهایت ۴۱ اثر انتخاب شد؛ همچنین ۲۸ متقاضی در بخش بین الملل هم شرکت کردند که چهار اثر به صورت مجازی پخش می شود. در بخش طرح و ایده ۹۳ اثر دریافت شد که داوران این بخش در حال داوری است.
هنرهای نمایشی؛ پیوند کشورها با سایر ملت ها
در بخشی از این نشست خبری، سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: نوزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، رویداد مهمی در عرصه هنرهای نمایشی است و امیدوارم این حرکت در جریان هنر نمایشی ما نوعی رونق و اعتلا ایجاد کند و بتواند پیوندی با کشورها، ملت ها و گروه های هنری که از سایر بلاد در این رویداد هنری شرکت می کنند، به وجود آورد.
محمود شالویی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره دست مایه آشنایی ملت و مردم از طریق هنر و نمایش و منجر به صلحی پایدار شود.

برچسب ها: جشنواره تئاتر شهدای سلامت تئاتر خیابانی
ارسال نظر
آخرین اخبار