۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
تعداد بازدید: ۴۴۱۷۵
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیک ششم کرونا در استان آغاز شده، گفت: در حال حاضر خراسان رضوی در واکسیناسیون دوز اول و دوم به ترتیب پنج و ۱.۵ درصد بالاتر اما در تزریق دوز سوم ۱.۵ درصد عقب‌تر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۸۰۹۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر محمدعلی کیانی عصر دیروز، ۶ بهمن ماه، در جمع مدیران رسانه‌های خراسان رضوی اظها کرد: ساده‌انگاری مردم در موضوع کرونا یکی از مشکلات کنونی است. میزان مرگ‌ومیر بر اثر امیکرون مانند سویه‌های گذشته نیست اما چون میزان ابتلا در سطح جامعه بالاست، حتی درصد کمی که به این بیماری به طور حاد مبتلا شوند، به دلیل سطح ابتلای بالا عدد بزرگی را تشکیل خواهد داد.

میزان سرایت‌پذیری امیکرون ۱۰ برابر دلتا/بیماران زمینه‌ای در خطر ابتلا 

وی با اشاره به اینکه میزان سرایت‌پذیری امیکرون حدود ۱۰ برابر دلتاست، ادامه داد: بر اساس مطالعات و آمارها دوز سوم واکسن کرونا برای مقابله با امیکرون اهمیت بالایی دارد. در خراسان رضوی حدود چهار ماه میزان مرگ‌ومیر روزانه تک‌رقمی بود و نمی‌خواهیم به شرایط پیک پنجم و آمار سه رقمی بازگردیم. در حال حاضر کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و افراد مسنی که واکسن سوم خود را تزریق نکرده‌اند، در خطر ابتلا به امیکرون هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ساده‌انگاری امیکرون می‌تواند به شدت خطرناک باشد. مهمترین دلیل عقب بودن آمار تزریق دوز سوم واکسن کرونا در خراسان رضوی این تفکر اشتباه است که تزریق ۲ دوز واکسن کافی است. یکی از علت‌های دیگر این عقب افتادن نیز می‌تواند تزریق دیرهنگام دوز دوم باشد. هم‌اکنون تنها حدود ۲۱ درصد از جمعیت استان سه دوز واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

میزان سرایت‌پذیری امیکرون ۱۰ برابر دلتا/بیماران زمینه‌ای در خطر ابتلا

تاب‌آوری کرونا پایین آمده/ مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند

وی تصریح کرد: در حال حاضر تاب‌آوری کرونا پایین آمده و مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند. برآورد ما این است که حدود چهار هفته دیگر وارد پیک کرونا خواهیم شد که این موضوع ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

حدود ۴.۵ درصد از کسانی که امیکرون گرفته‌اند بستری شده‌اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از نظر عددی جزو استان‌هایی هستیم که میزان امیکرون در آن شایع‌تر است. میزان بستری‌ها از پیش‌بینی ما پایین‌تر بوده اما آمار بیماران سرپایی بالاست. هم‌اکنون حدود ۴.۵ درصد مبتلایان به امیکرون بستری شده‌اند. پیش‌بینی ما از میزان رشد امیکرون طی حدود چهار هفته آینده افزایشی خواهد بود.

کیانی با اشاره به جایگاه قابل توجه ایران در تزریق دوز اول و دوم نسبت به جمعیت در دنیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کامل به معنای تزریق سه دوز است؛ این یعنی در شرایط کنونی واکسیناسیون کامل استان ۲۱ درصد است. باید توجه داشت دوز سوم واکسن کرونا میزان ایمنی را تا ۲۵ برابر افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما نگران وضعیت بحران بیمارستانی هستیم، تاکید کرد: با اختلال در سیستم درمانی، خدمات درستی ارائه نمی‌شود و احتمال فوت مراجعان بالا می‌رود. بر همین اساس و طبق مصوبه‌ ستاد کرونای استان مراکز تزریق واکسن کرونا حداقل به مدت چهار ماه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است./ایسنا.

میزان سرایت‌پذیری امیکرون ۱۰ برابر دلتا/بیماران زمینه‌ای در خطر ابتلا

انتهای پیام

برچسب ها: استانی-اجتماعی کروناویروس همه_باهم_علیه_کرونا کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موج ششم کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار